پرتکرارترین سوالات کاربران کلینیک آنلاین؛

از کاهش وزن تا ضعف اعصاب و استحمام در ماه رمضان(سری دوم)

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص طب سنتی " پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت "کلینیک آنلاین" مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری ها و روزه داری " كه توسط دکتر سید مهدی میر غضنفری متخصص فیزیولوژی وطب سنتی داده شده است، به شرح زیر است: 

توصیه هایی برای پیشگیری از کاهش وزن در ماه رمضان
دکتر سید مهدی میر غضنفری در خصوص پیشگیری از کاهش وزن در ماه رمضان گفت :
با توجه به مزاج افراد واصلاح تغذیه می توان از کاهش وزن در ماه رمضان پیشگیری کرد؛ همان تدابیری که قبل از ماه رمضان برای تغذیه در نظر گرفته شده را فقط با تغییر ساعت با تنظیم رژیم مناسب ونظر متخصصان تغذیه وطب سنتی رعایت کرد. 

چند نکته مهم درباره حمام کرد ن و روزه داری 
دکتر سید مهدی میر غضنفری متخصص فیزیولوژی وطب سنتی با اشاره به نکاتی درباره حمام کردن و روزه داری گفت: به دلیل این که هنگام حمام در ماه رمضان منافذ پوست باز می شود بهتراست این امر را در دو ساعت بعداز افطار یا دو ساعت قبل از خوردن سحری انجام داد.  

حجامت و روزه داری  
دکترسید مهدی میر غضنفری متخصص فیزیو لوژی و طب سنتی در پاسخ به اینکه آیا اگر در ماه رمضان حجامت انجام شود ، عارضه ای برای فرد به وجود می آید،گفت : روزه و حجامت هر دو ازعوامل  پاکسازی بدن هستند بنابراین انجام دادن  این دوعمل به طور همزمان باعث بروز عوارض بسیار در افراد می شوند؛ بهتر است از انجام  این اعمال در ماه رمضان پرهیز شود مگر در موارد خاص با توجه به پزشک معالج. 

نکته دیگر نیز برخی افراد در ماه رمضان اقدام به اهدا یا گرفتن خون می کنند توصیه می شود از این عمل نیز تا حد امکان دوری کرد. به طور عمومی حجامت وگرفتن خون را در ماه رمضان نباید انجام داد. 

ضعف اعصاب وماه رمضان 
دکتر سید مهدی میر غضنفری متخصص فیزیو لوژی وطب سنتی در خصوص ضعف اعصاب وماه رمضان گفت: مقدار کم ضعف اعصاب در ماه رمضان و روزه داری طبیعی است؛ اما در صورت شدت این عارضه باید تدابیرلازم برای اصلاح تغذیه با توجه به مزاج افراد ونظر پزشک ومتخصصان از افطار تا سحر وقبل از اذان صبح انجام شود ؛ در ماه رمضان میزان رطوبت های مغز وقند خون کاهش می یابد .

افرادی که دچار ضعف اعصاب می شوند بهتر است بعداز افطار شربت سکنجبین یا دمنوش سنبله طیب یا گل گاو ودر طول روز از بخور سرد با مخلوط گلاب با غلظت کم استفاده کنند. 

ارتباط ماه رمضان و تقویت حافظه 
دکتر سید مهدی میر غضنفری متخصص فیزیو لوژی وطب سنتی در ارتباط با ماه رمضان وتقویت حافظه گفت : به طورطبیعی یک یا دوساعت قبل از افطار به دلیل فرایند روزه داری وتغییراتی در مغز ، ذهن آزاد واین امر باعث تقویت حافظه می شود؛ در حقیقت روزه داری برای افرادی که دچار عوارضی مانند چربی اضافی، اضافه وزن ، رشد موهای زائد و رطوبت های مغزی می شوند مفید است .

علت اصلی کند ذهنی رطوبت های مغزی است و چون روزه این رطوبت ها را از بین می برد باعث تقویت حافظه می شود فقط باید تدابیر اصلاح تغذیه در این ماه انجام شود تا مشکلاتی مانند افت قند یا فشار خون یا عارضه های دیگر به وجود نیاید .

روزه داری وتنگی عروق 
دکتر سید مهدی میرغضنفری متخصص فیزیو لوژی وطب سنتی درباره روزه داری وتنگی عروق گفت: بیمارانی که دچار تنگی عروق یا بیماری های قلبی هستند باید با نظر پزشک خود اقدام به روزه داری کنند وبا توجه به مزاج خود در فاصله زمانی افطار تا سحری تدابیر لازم را برای تغذیه ومصرف داروهای خود انجام دهند و در صورتی که پزشک مخالف روزه گرفتن آنها است ازاین امر پرهیز کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار