ساری،

نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

وارد بازار که می شویم روبرو شدن با برندهای مختلف بیشترین جذابیت را برای خریدار دارد،خریداری که به دنبال کیفیتی استاندارد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از آقایی که در بازار برای فرزند خود خرید می کرد از تنوع برندها پرسیدیم و گفت : برای یک خریدار تنوع برندها جذابیت دارد و بیشتر از جذابیت کیفیت محصول برای مردم مهمتر است.

این تنوع برندها و تب و تاب انتخاب به برندهای ورزشی هم رسیده، برندهایی با نامی بزرگ اما قیمتی کم!

پسرجوانی را هم در فروشگاه لوازم ورزشی دیدیم که در حال خریدن کتانی ورزشی بود و وقتی ازش پرسیدیم تا چقدر از اصل بودنش مطمئن است، گفت: این کتانی با این قیمت بعید است که اصل باشد.


نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

یوسف نژاد معاون سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران هم با انتقاد از این موضوع گفت: متاسفانه این محصولات در قالب برند عرضه می شوند اما از کیفیت اصلی خود به دور هستند.


نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

یکی از فروشندگان ورزشی با سابقه ساری هم گفت:70% محصولات ورزشی وارداتی غیر اصل است و با مارک هایی بدل و نا معتبر وارد بازار می شود.


نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

اما این آمار 70 درصدی تجهیزات ورزشی نا معتبر استعداد هایی را هم سوزانده مثل عرفان مددی دارنده سه عنوان آسیایی در رشته کیک بوکسینگ.

این ورزشکار گفت: استفاده از کفش ورزشی نامناسب موجب مصدومیتی شد که هم اردوی تیم ملی در سال 94 را از دست دادم و هم با تمام تلاشی که انجام دادم نتوانشستم به اون سطح از آمادگی قبل مصدومیت برسم.


نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

حسین شریفی کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی هم راهکار ساده ای را به ورزشکاران برای مصون موندن از مصدومیت نشاون داد.

شریفی گفت: اگر ورزشکاری توانایی تشخیص برند اصلی از غیر اصلی را ندارد حداقل از فروشگاه های معتبر عرضه محصولات ورزشی خرید کند.


نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

با افزایش جولان برندهای ورزشی نامعتبر ،سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مازندران 120 فروشگاه ورزشی که محصولات و تجهیزات ورزشی نامعتبر و به نام معتبر به مردم می فروختند را شناسایی کرد و در این رابطه اصغرزاده مدیر بازرسی و نظارت سازمان هم گفت: این واحد های شناسایی شده حتی پروانه کسب قانونی برای فعالیت را نداشتند که با ورود همکارانشان در سازمان صنعت ،معدن و تجارت،اتحادیه ها و اتاق اصناف بیشتر این واحده برای گرفتن پروانه کسب فعالیت قانونی اقدام کردند.


نقاب اصل بر چهره برندهای تقلبی

گردش مالی تجهیزات ورزشی در کشور سالانه 630 میلیون دلاره که 500 میلیون دلار آن وارداتی است و به گفته مسئولان مجمع عالی واردات، نیمی از این کالاها تنها نقابی از اصل بودن را به خود گرفتند.

اما با توجه بیشتر به تولید محصولات با کیفیت داخلی هم ورزشکاران کمتر آسیب می بینند و هم با این کار از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.