همدان؛

حضور 198 مددجوی زندان همدان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فنی و حرفه‎ای همدان از شرکت 198 نفر از مددجویان زندان مرکزی همدان در دوره های آموزش فنی و حرفه‎ای استان خبر داد.

حضور 198 مددجوی زندان همدان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا مهرابی از شرکت 198 نفر از مددجویان زندان مرکزی همدان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای برنامه‎های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر برگزار شده است.


وی گفت: این اقدام ویژه مددجویان زندان مرکزی همدان در رشته‌های سرویس و نگهداری خودرو به تعداد 23 نفر، اتوماسیون اداری 20 نفر، رایانه‎کار 20 نفر و معرق‌کار روکش 15 نفر بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: در رشته معرق بدون قالب نیز 30 نفر، پیرایش 25 نفر، تولیدکننده سیر در منزل 22 نفر، برق ساختمان 14 نفر، خمیرگیر سنگک 15 نفر و خمیرگیر لواش 14 نفر از مددجویان آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مددجویان پس از طی این دوره‌ها در آزمون پایان دوره شرکت کردند، گفت: آزمون پایان دوره با حضور رئیس تیم سیار آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مسئولان اشتغال زندان مرکزی همدان برگزار شد.

مهرابی با بیان اینکه نتایج آزمون به زودی اعلام خواهد شد، در ادامه مهارت‌آموزی و کارآفرینی در بین مددجویان زندان‌ها را امری تأثیرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان،  دغدغه توانمندسازی این قشر از جامعه را دارد و به همین دلیل طرح‌ها و روش‎های نوین آموزشی را برای ارائه به جامعه هدف خود در برنامه قرار داده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیاز امروز جامعه را ایجاد شغل دانست و اظهار کرد: در بیشتر مواقع وجود بیکاری باعث بروز آسیب‎ها و بزه‎های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.