کاندیداتوری دو دموکرات در انتخابات سنا برای اولین بار در کالیفرنیا

جمهوری خواهان برای اولین بار در 100 سال گذشته، در انتخابات سنای کالیفرنیا حاضر نخواهند بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس آنجلس تایمز؛ رای دهندگان کالیفرنیایی روز سه شنبه برای اولین بار از انتخابات سال 1914 این ایالت، دو فرد دموکرات را به عنوان کاندیدای نمایندگی سنا انتخاب کردند. 

بر اساس قوانین جدید انتخابات مقدماتی کالیفرنیا، دو کاندیدای سنای این ایالت، "کاملا هریس" و "لرتا سانچز"، در تاریخ هشتم نوامبر (18 آبان) به رقابت خواهند پرداخت.

بالا نیامدن هیچ یک از نامزدهای جمهوری خواه، می تواند بر اثر توزیع آرای رای دهندگان این ایالت در میان تعداد زیاد نمایندگان احتمالی جمهوری خواه رخ داده باشد. 

"کیمبرلی نالدار،" استاد درس علوم سیاسی در دانشگاه ایالت ساکرامنتو در این باره اظهار کرد: "اگر جمهوری خواهان یک نامزد را برای انتخابات مشخص کرده بودند، بخت بسیار خوبی در به دست آوردن یک جایگاه در رقابت نهایی داشتند."

اعضای سنای آمریکا تا اوایل قرن 20 میلادی از سوی قانون گذاران ایالتی تعیین می شدند. از زمان اجرای رای گیری مستقیم، همیشه یک جمهوری خواه در رقابت نهایی ایالت کالیفرنیا حضور داشته است.

جمهوری خواهان در سال های اخیر بخش بسیاری از طرفداران خود در کالیفرنیا را از دست داده اند و در یک دهه گذشته نتوانسته اند پیروز هیچ انتخابات سراسری در این ایالت شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار