رایزنی روسیه و آمریکا برای پیشگیری از حوادث ناگوار

مقام های نظامی روسیه و آمریکا برای پیشگیری از حوادث ناگوار و غیرمترقبه در هوا و دریا رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هیات های نظامی روسیه و آمریکا روز چهارشنبه در مسکو دیدار کرده و پیشنهاداتی را برای پیشگیری از حوادث ناگوار در هوا و دریا به منظور تایید مقام های ارشد دو کشور تعیین کردند.

هدف از این رایزنی ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه و آمریکا در مسکو، افزایش امنیت کشتیرانی و هواپیماها بود و قرار شده است مقام های ارشد دو کشور به بررسی این پیشنهادات بپردازند.

در این رایزنی طرف های روس و آمریکایی موافقت نامه دولتی 1972 دو کشور در مورد پیشگیری از بروز حوادث دریایی و هوایی را بررسی کردند.

دو طرف همچنین رویدادها و حوادث مرتبط با اقدامات خدمه های کشتی ها و هواپیماها بر فراز دریاها و محدوده های هوایی که مشمول این موافق نامه می شود را بررسی کردند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، طرف روسی در رایزنی های با طرف آمریکایی پیشنهاد کرد تا ساز و کار برای پیشگیری از حوادث توسعه یافته و موافقت نامه 1972 با شرایط معاصر به روز رسانی شود.

روسیه و آمریکا در زمان حاضر با وجود اختلافات عمیق میان دو کشور در مسائل بین المللی به همکاری در سوریه برای جلوگیری از وقوع حوادث با شرکت نظامیان دو کشور می پردازند.

دو طرف در اسفند ماه گذشته قراردادی را برای جلوگیری از وقوع حوادث با شرکت نظامیان روس و آمریکایی در سوریه امضا کردند.

روسیه به آمریکا پیشنهاد کرد که همکاری های خود را در سوریه به اجرای این قرارداد محدود نکنند و مشارکت خود را در این کشور به ویژه در مبارزه با تروریست ها گسترش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار