لرستان،

فرهنگ موجودیت وهویت یک جامعه

امام جمعه خرم‌ آباد با تاکید به عدم وابستگی فرهنگی به کشورهای غربی گفت: فرهنگ هویت و موجودیت یک جامعه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران خرم آبادی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین و برترین ماه نزد خداوند است گفت: انسانها در این ماه مبارک به میهمانی خدا دعوت شدند و خداوند متعال به رسم میزبانی درهای بهشت را گشوده و درهای جهنم را بر روی میهمانان خود بسته است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خداوند در ماه مبارک رمضان شیطان را به غل و زنجیر کشیده است و ثواب اعمال را چندین برابر کرده است و انسانها به عنوان میهمان با استغفار روزه‌داری، تلاوت قرآن، خواندن نماز شب، توجه به فقرا و ایتام پیوند خود را با خداوند محکم می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه پیوند با ولایت است گفت: مبادا در این ماه مبارک روزه‌خواری شود و در مجلس‌های ختم نباید آب و شربت بیاورند زیرا این امر در شان مردم ولایتمدار نیست.
 
امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های هفته آینده اشاره کرد و 23 خرداد سالروز فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را گرامی‌داشت و گفت: فرهنگ هویت و موجودیت یک جامعه است که در صورت آسیب دیدن آن جامعه به پوچی و نابودی دچار می‌شود.
 
میرعمادی افزود: یکی از دغدغه‌های رهبر وابستگی فرهنگی است که بارها نسبت به آن هشدار داده است. زیرا دشمن در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های فراوانی کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمن هجمه‌های فرهنگی خود را با تولید کالاهای ارزان قیمت به کشور می‌فرستد افزود: از اسباب بازی کودکان گرفته تا نرم افزارها، لوازم آرایشی و حتی نوع رفتار را دشمنان مورد هدف خود قرار داده‌اند.
 
وی افزود: حتی ساخت خانه‌های ما نیز براساس سبک اسلامی نیست دشمنان فیلم‌های مبتذل به داخل کشور می‌فرستند و امروزه وابستگی فرهنگی سبک زندگی ما را مورد هدف خود قرار داده است.
 
امام جمعه خرم آبا علت اساسی چنین وابستگی‌ها را جدی نگرفتن مسولان و دستگاه‌های فرهنگی مربوط دانست و گفت: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه باید اهتمام جدی به حل مشکلات فرهنگی داشته باشند و آنها را در اولویت قرار دهند.
 
میرعمادی با اشاره به 26 خرداد سالروز شهادت مجاهدان انقلابی در یک حرکت انقلابی بر علیه رژیم شاهنشاهی افزود: این شهدا احساس مسئولیت کردند و به همین دلیل در دوران ستمشاهی به شهادت رسیدند.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مقام معظم رهبری به انقلابی بودن مردم تاکید فراوان دارد و انقلابی بودن دو رکن اصلی یعنی باور به تغییرات و میزان مشارکت و اقدام را دارا است.
 
وی با بیان اینکه برخی‌ها تنها در زبان انقلابی هستند ولی فکرشان طاغوتی است گفت: انقلابی بودن یک ارزش است انقلابی بودن مانند جهاد و شهادت یک ارزش است و نباید کمرنگ شود.
 
امام جمعه خرم آباد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه در دهم ماه مبارک رمضان افزود: حضرت خدیجه در میان همسران پیامبر دارای جایگاه والایی است زیرا  ایشان با جان و مال خود یار و یاور پیامبر اکرم(ص) بوده است.
 
میرعمادی در ادامه سخنان خود به 27 خرداد سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: امر کشاورزی از مسائل بسیار مهم و سرنوشت ساز در کشور است و در صورت استقلال کشاورزی علاوه بر حفظ استقلال اقتصادی، تولید گسترده به ایجاد شغل نیز کمک فراوان می‌کند.
 
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه کشور ایران با داشتن آب و خاک مناسب نباید محصولاتی مانند گندم را از سایر کشورها وارد کندگفت: باید به مسئله صنعتی کردن کشاورزی و صنایع تبدیلی توجه بسیار داشت و دولت باید از واردات بی رویه محصولات کشاورزی جلوگیری کند.
وی در پایان از مسؤولان مربوطه خواست تا مطالبات کشاورزان را به موقع پرداخت کنند و آنها را به انتظار نگذارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار