امام جمعه خرم‌آباد گفت: مجلس خبرگان رهبری در موضع‌گیری‌های سیاسی و مطالبات عمومی مردم ظرفیت های بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم آباد با تبریک افتتاح پنجمین مجلس خبرگان رهبری افزود: مجلس خبرگان رهبری را علما و صاحبنظران دینی که مورد وثوق مردم هستند تشکیل می دهد لذا می تواند نقش مهمی در در موضع‌گیری‌های سیاسی و پیگیری مطالبات عمومی مردم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه درلرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته گفت مجلس خبرگان رهبری: این مجلس به فرموده ایشان باید انقلابی باشد لذا باید از هویت انقلابی نظام مراقبت کنند.

وی در ادامه آغاز دهمین مجلس شورای اسلامی راگرامی داشت و افزود:نمایندگان مجلس باید به فکر خدمت به مردم باشند چرا که با رای انان به مجلس راه یافته اند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند نمایندگان در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنند و خدمت خالصانه انجام دهند گفت: یکی از خواسته‌های مهم مردم از مجلس شورای اسلامی این است که به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

میرعمادی منافع ملی ایران در رابطه با اسلام و حقوق دینی مردم در منطقه را یادآور شد و افزود: یکی از منافع ملی ما حج است که امروز در سلطه استکبار جهانی و آل‌سعود قرار دارد که باید آزاد شود.

امام جمعه خرم‌آباد از دیگر منافع ملی مسلمانان و ایران اسلامی بیداری اسلامی، استقلال جهان اسلام، منافع مشترک مسلمانان جهان و ... را عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید جهاد کبیر کرد و این یک ادبیات جدیدی بود و منظور از جهاد کبیر یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و عدم تبعیت از دشمنان دین خدا و اسلام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به غبار روبی مساجد در نزدیکی ماه میهمانی خدا اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان مساجد باید برای مُبلغ باشند و امام جماعت نیز در برپایی نماز جماعت حضور فعالی داشته باشد.

امام جمعه خرم‌آباد ضمن انتقاد از برخی از هیأت‌های امنای مساجد در لرستان، گفت: مردم از هیأت‌های امنا انتظار دارند که کار فرهنگی انجام دهند اما بعضی‌ها تلاش می‌کنند که عضو هیأت امنای مساجد قرار گیرند و نه تنها کاری انجام نمی‌دهند حاضر نیستند که جای خود را به افراد فعال دیگر بدهند که این یک معضل برای پیشرفت فرهنگی شده است.

وی در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی امکانپذیر است از این رو برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان تکیه کنیم که یکی از این ظرفیت‌ها مجتمع کشت و صنعت لرستان بوده که سالیان سال تعطیل و امروز احیا شده و چندین نفر را مشغول به کار کرده‌اند.

میرعمادی افزود: امروز نیروگاه خرم‌آباد چند سال است که هزینه‌های زیادی برای آن شده و این ظرفیت همین طور رها مانده است لذا انتظار ما از مسئولان کشور این است با توجه به اینکه لرستان را به عنوان یکی از استان‌های الگو در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده‌اند با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر ظرفیت‌های داخلی، فقر، بیکاری و محرومیت‌زدایی را از چهره این استان بیرون کنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.