روز دوم جام ملت های اروپا

برادر کشی در گروه A و رونمایی از انگلیس مدعی در گروه B

مسابقات جام ملت های اروپا امروز با 3 دیدار از گروه های اول و دوم پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در دومین روز از مسابقات یورو 2016 سه بازی از گروه های A و B برگزار می شود.

1) آلبانی – سوئیس گروه A

ساعت 17:30

ورزشگاه استاد بولارت – شهر لنس

داور: کارلوس ولاسکو کاربایو (اسپانیا)


برادر کشی در گروه A و رونمایی از انگلیس مدعی در گروه B


در گروه نخست رقابت ها و پس از پیروزی دیشب فرانسه مقابل رومانی،دو تیم دیگر تلاش می کنند خود را به موقعیت صعود از گروه نزدیک کنند. تیم فوتبال آلبانی که تا همین جا هم یک شاهکار از خود به جا گذاشته و به جمع بزرگان راه یافته،به بازی مقابل سوئیس و رومانی امید زیادی دارد. شاگردان دی بیازی در پنج بازی آخرشان 2 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست داشته اند. تیم آلبانی در زمینه دفاع قدرتمند به نظر می رسد و با میانگین 0.6 گل خورده در بازی های مقدماتی، خط حمله رقبای خود را نگران کرده است.

در سمت مقابل یک تیم بین المللی قرار گرفته است. سوئیس که به مراتب پرستاره تر از حریف خود است، با اتکا به بازیکنانی چون شقیری، امبولو، گرانیت ژاکا و لیشت اشتاینر مدعی اصلی رتبه دوم گروه A به شمار می رود. سوئیسی ها البته در پنج بازی آخر خود 2پیروزی به دست آورده و در 3 بازی شکست خورده اند. تیم سوئیس در 10 بازی مرحله مقدماتی 24 گل به ثمر رسانده که نشان از یک خط حمله قدرتمند دارد. تقابل این خط حمله با خط دفاع محکم آلبانی جالب خواهد بود.

در 6 رویارویی بین المللی این دو تیم با یکدیگر، 5 بار سوئیسی ها پیروز شده اند و یک بازی هم به تساوی انجامیده است.

** نکته ویژه:

در این مسابقه یکی از خاص ترین اتفاقات تاریخ جام ملت های اروپا رخ خواهد داد. دو برادر با نام های گرانیت ژاکا و تلنت ژاکا هرکدام در یکی از این دو تیم حضور دارند. گرانیت ژاکا که یکی از ستون های تیم سوئیس به حساب می آید با شماره 10 این تیم به میدان می رود. از طرفی تلنت ژاکا که 2سال از برادر خود بزرگتر است، شماره 14 تیم آلبانی را بر تن خواهد کرد.

2) ولز - اسلواکی گروه B

ساعت 20:30

ورزشگاه استادو بوردو – شهر بوردو

داور: اسواین ادوار (نروژ)

برادر کشی در گروه A و رونمایی از انگلیس مدعی در گروه B

در گروه دوم رقابت ها اگر شانس انگلیس را برای سرگروهی بیش از سایر تیم ها بدانیم، سه تیم باقیمانده از شانس برابری برای صعود برخوردارند و به همین دلیل بازی های آنها مقابل هم اهمیت ویژه ای دارد. تیم های ملی ولز و اسلواکی در حالی به این مرحله راه یافته اند که به نوعی هر 2 برای نخستین بار در مرحله نهایی جام ملت های اروپا حضور دارند. تیم ولز که با آمار بسیار عالی در کارهای دفاعی مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشت، در این بازی ها نگاه ویژه ای هم به فوق ستاره خود در خط حمله دوخته است. حضور گرت بیل در خط حمله ولز، مسلما مدافعان تیم های مقابل را به وحشت می اندازد. با این حال آرون رمزی، جو آلن و اشلی ویلیامز سایر مهره های تاثیرگزار ولز هستند. این تیم در پنج بازی اخیر خود اصلا وضعیت مناسبی نداشته و تنها یک برد مقابل آندورا و یک تساوی مقابل ایرلند شمالی کسب کرده است.

در سمت دیگر تیم ملی اسلواکی نیز تقریبا وضع مشابهی دارد. آنها هرچند از داشتن فوق ستاره ای مثل ببل محروم اند اما تک مهره هایی مثل مارتین اشکرتل، مارک همسیک، ولادیمیر وایز و یوراژ کوچکا باعث امیدواری این تیم هستند. تیم اسلواکی که در پنج بازی اخیر خود هیچ شکستی متحمل نشده و اتفاقا در یکی از این دیدارها قهرمان جهان را شکست داده، قطعا امید زیادی به رقابت در این گروه و صعود به مرحله حذفی دارد.

3) انگلیس – روسیه

ساعت 23:30

ورزشگاه ولدروم – شهر مارسی

داور: نیکولا ریتزولی (ایتالیا)

برادر کشی در گروه A و رونمایی از انگلیس مدعی در گروه B

در مهم ترین بازی شب دوم رقابت ها از دومین مدعی عنوان قهرمانی رونمایی خواهد شد. انگلیس که استاد موفقیت در بازی های مقدماتی است، در این دوره نیز با آمار 10 برد در 10 بازی قدرت خود را به رخ رقیبان کشید. تیم انگلیس اگرچه تعدادی از بازیکنان باتجربه همیشگی اش را دیگر در ترکیب ندارد اما حضور جوانان با انگیزه قطعا امید اول آنها برای صعود به مراحل بالاتر است. سه شیرها که تنها تیم یورو محسوب می شوند که کل بازیکنان را از لیگ داخلی خودشان آورده اند، امیدوارند با این هماهنگی و البته درخشش ستاره هایی مثل رونی، واردی و هری کین در خط حمله روزهای سختی را برای حریفان خود رقم بزنند.

تیم ملی انگلیس در پنج بازی اخیر خود چهار پیروزی کسب کرده و تنها مقابل هلند نتیجه را واگذار کرده است. بدون شک مهم ترین نتیجه اخیر انگلیسی ها در بازی های گذشته به پیروزی برابر آلمان در خاک این کشور باز می گردد.

حریف انگلیس اما روزهای خیلی خوشی را پشت سر نمی گذارد. تیم ملی روسیه در حالی برای تقابل با انگلیس آماده می شود که در پنج بازی اخیر تنها یک پیروزی مقابل لیتوانی رقم زده و یک تساوی هم از صربستان دشت کرده است. روس ها در دور مقدماتی هم اقتدار زیادی نشان ندادند و با 6 پیروزی در 10 مسابقه راهی یورو 2016 شدند. در غیاب چند بازیکن کلیدی حالا امید تیم روسیه به آکینفیف، ایگناشویچ، کوکورین و توربینسکی است تا موفقیت را برای روس ها به ارمغان بیاورند، کاری که حداقل در بازی نخست مشکل به نظر می رسد! البته امید روسیه در این بازی به تکرار آمار دیدار های رودررو مقابل انگلیس خواهد بود.

انگلیس و روسیه در 10 بازی بین المللی اخیر که مقابل هم قرار گرفته اند، هرکدام به 4 پیروزی دست یافتند و 2 بار نیز بازی های آنها به تساوی انجامید.


برنامه کامل مسابقات یورو ۲۰۱۶


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار