سرمایه گذاری ایتالیا در توسعه پارس شمالی

ایتالیا در توسعه پارس شمالی یا منطقه پارس 3 در استان بوشهر سرمایه گذاری می‌کند.

سرمایه گذاری ایتالیا در توسعه پارس شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، نخستین سند همکاری میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پتروپارس و اینتراویل ایتالیا به منظور مطالعات امکان سنجی توسعه منطقه پارس 3 امضا شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروپارس، این تفاهمنامه، برای توسعه یک مرکز تمام نفتی شامل پشتیبانی فعالیت‌های اکتشافی، تولید در دریا و خشکی و پس از آن مرحله تولید، صادرات و محصولات در منطقه پارس 3 به امضا رسیده است.

محمدجواد شمس افزود: گام نخست این تفاهمنامه امکان سنجی توسعه منطقه پارس 3 به شمار می‌رود که به مدت هشت ماه انجام خواهد گرفت و در صورت مثبت بودن نتایج مطالعات، وارد مرحله سرمایه گذاری اصلی با حضور شرکت ایتالیایی خواهیم شد.

وی با اشاره تجربه شرکت اینتراویل در ساخت بنادر بزرگ در آفریقا، گفت: شرکت اینتراویل برای حضور در ایران از شرکت پتروپارس درخواست همکاری کرد که در چند جلسه مذاکره و بررسی مناطق آزاد و ویژه، این تفاهمنامه اکنون امضا شده است.

شمس ادامه داد: شرکت اینتراویل سابقه همکاری با شرکت پتروپارس را در فاز 12پارس جنوبی دارد، به همین علت پتروپارس را به عنوان بازوی فنی خود در توسعه پارس 3 انتخاب کرده است. 

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل سه منطقه، منطقه پارس 1 یا پارس جنوبی، پارس 2 یا کنگان و پارس 3 یا پارس شمالی است.

اراضی پارس شمالی یا پارس 3 ، 16 هزار هکتار است که به منظور پشتیبانی از طرح توسعه برخی میادین مهم هیدروکربوری در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اختصاص یافته است. 

گفتنی است میدان‌های گازی پارس شمالی، گلشن، فردوسی و فرزاد A و B در این حوزه عملیاتی قرار دارند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.