ارومیه؛

نگهداری 118 ناتوان ذهنی در مجتمع خیریه توانبخشی مادر خوی

رییس مجتمع توانبخشی مادر خوی گفت: ۱۱۸ نفر معلول ذهنی در سه رتبه خفیف، متوسط، شدید در این مرکز نگهداری می شود.

محمدعلی رستمی در گفتگو با   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   در مورد روش تغذیه این افراد افزود: روش اول روش معمولی هستند که قدرت خوردن و بلع را دارند روش دوم توسط مراقبین و روش سوم ایزوله کامل که حدود ۵۰ نفر از معولین ایزوله کامل هستند یعنی غذاهای آبکی مصرف می کنند و در مورد گروه سوم این افراد ۲ مراقب شبانه روزی دارند که در سالن در حال رفت و آمد هستند و مراقب این افراد می باشند.

وی در مورد داروهای مصرفی معلولین اظهر داشت: این افراد بالاتر از ۱۴۰ نوع داروی تخصصی و نیمه تخصصی توسط تجویز پزشک متخصص مصرف می کنند .

رستمی اظهار کرد: امسال ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای هزینه های این مرکز پیش بینی شده است که از این میزان، ۶ میلیارد ریال سهمیه بهزیستی است و باقی مانده این اعتبار با مساعدت های خیران و افراد نیکوکار تامین می شود

مدیرعامل مجتمع خیریه توانبخشی مادر خوی با بیان اینکه این مرکزاز سال ۷۳ کار خود را شروع کرده است، ادامه داد: این مرکزبرای آن عده از معلولان که آموزش پذیرهستند، کلاس های آموزشی مخصوص دایر کرده است.

وی افزود: در این مرکز علاوه بر تغذیه، امکانات بهداشتی، پزشکی، توانبخشی به ویژه روان درمانی برای افراد استثنائی ارائه می شود.

مجتمع خیریه توانبخشی مادر خوی ۲۰ سال پیش توسط خیرین این شهرستان تاسیس شده و در آن، دختران معلول خاص بالای ۱۴ سال نگهداری می شوند.

خوی دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ما در تلاش هستیم که نحوه رفتار والدین با فرزند را به خانواده ها آموزش دهیم تا والدین مجبور نشوند فرزند خود را به مراکز نگهداری دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.