ارومیه؛

کاهش چشمگیر هزینه پرداختی افراد تحت پوشش برنامه پزشک خانواده

این مطلب را دکتر مرزنگ در نشست پزشکان مراکز سلامت شهری و روستایی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نشست مدیر شبکه و رئیس اداراه بیمه سلامت شهرستان با پزشکان خانواده مراکز سلامت شهری و روستایی این شهرستان در سالن کنفرانس مرکز بهداشت برگزار شد.

بيمه شده روستايي با رعايت نظام ارجاع مي تواند از خدمات بيمه درماني بهره مند گردد و شرط دريافت خدمات ( غير اورژانس ) مراجعه به پزشك خانواده محل سكونت مي باشد . چنانچه بيمه شده نياز به دريافت خدمات تخصصي داشته باشد به پزشك متخصص طرف قرارداد معرفي مي گردد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نخستين تماس فرد با نظام سلامت كه از طريق پزشك خانواده يا تيم سلامت اتفاق مي افتد و روستائیان عزیز برای دریافت خدمات تخصصی طبق تعرفه بیمه روستایی می‌بایست ابتدا به پزشک خانواده مستقر در مراکز سلامت روستایی منطقه خود مراجعه کنند .

وی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت ، هزینه‌های درمان افراد تحت پوشش برنامه پزشک خانواده کاهش چشمگیری داشته است و افرادی که تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار دارند در صورت رعایت مسیر ارجاع ، میزان تعرفه پرداختی به بیمارستان‌های دولتی در این طرح ۵ درصد تعیین شده است.

دکتر مرزنگ گفت: نظام ارجاع یعنی بیمار ابتدا با مراجعه به پزشک خانواده که در مراکز بهداشتی درمانی مستقر هستند توسط آنان معاینه شده و درصورت تشخیص پزشکان خانواده مبنی بر لزوم ارایه خدمات تخصصی به بیمار با درج کد ارجاع در دفترچه بیمه روستایی ، وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.

وی افزود: در خصوص مراجعه مستقیم بیمه شدگان بیمه روستایی به مطب پزشکان متخصص و بیمارستان‌ها بدون دریافت کد ارجاع تعرفه آنان به صورت آزاد محاسبه می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به طرح تکریم ارباب رجوع خاطر نشان کرد: پس اجرای طرح تحول سلامت انتظارات مردم از حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته است و هدف نهایی این شبکه جلب رضایت ،ارائه خدمات مطلوب سلامت با کیفیت مناسب و تکریم ارباب رجوع می باشد.

رئیس بیمه سلامت در خصوص مشکلات مربوط به نظام ارجاع گفت:بزودی در جلسه هماهنگی ما بین پزشکان مرکز بهداشت و پزشکان متخصص راه کار های حل مشکل ارجاع معکوس علی الخصوص در رابطه با پزشکان شاغل در بخش دولتی بررسی و پیگیری و در جهت اصلاح آن اقدام می کنیم.

وی اظهار داشت:مدت زمان اعتبار یک دفترچه روستایی ارجاع داده شده از پزشک خانواده به متخصص یک ماه می باشد و برای بیماران خاص نیازی به ارجاع نمی باشد.

لازم به ذکر است مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از تعامل سازنده و مطلوب اداراه بیمه سلامت شهرستان با این شبکه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.