ارومیه؛

افتتاح 180 خانه بهداشت روستایی با حضور وزیر بهداشت در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان، 180 خانه بهداشت روستایی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان افتتاح می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه جواد آقازاده افزود: روز دوشنبه سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان غربی سفر می کند و علاوه بر حضور در شهرستان خوی به عنوان نماینده هیات دولت، خانه های بهداشت روستایی را که در دولت تدبیر و امید احداث شده است، افتتاح خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای احداث این خانه های بهداشت در مجموع 180 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را به ارتقای شاخص های سلامتی در کشور و آذربایجان غربی داشته و در تامین زیرساخت های بهداشتی در این استان خوب عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بهبود استاندارد و تجهیز 114 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در استان می باشد که رضایت بیش از پیش روستاییان را در استان به همراه داشته است.

آقازاده گفت: نوسازی و تجهیز 67 محل زیست پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی روستایی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی است.

وی تامین دسترسی به خدمات مراقبتهای اولیه بهداشتی و خدمات نوین سلامت برای 450 هزار نفر جمعیت ساکن در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی، تکمیل پوشش خدمات بهداشتی برای جمعیت شهری و حاشیه نشین استان با صرف 570 میلیارد ریال اعتبار و راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی با 40 میلیارد ریال اعتبار در استان را از دیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی افزود: در سه سال گذشته 100 تخت ویژه آی.سی.یو به مراکز درمانی استان اختصاص یافته، 190 پزشک متخصص جذب مناطق محروم استان شده و دو هزار و 250 پرستار در بیمارستان های آذربایجان غربی به کار گیری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.