فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد انتخابات امروز در مجلس مشخص می شود

شماری از اعضایی مجلس نمایندگان می گویند که فرمان تقنینی رییس جمهور غنی در مورد انتخابات امروز شنبه (۲۲جوزا) در مجلس مشخص می شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،نعمت الله غفاری نایب دوم ولسی جرگه روز گذشته گفته است که اعضای مجلس توقع دارد که هرچه زود تر تکلیف فرمان تقنینی مشخص شود.

اعضای مجلس می گویند برای این فرمان هم مردم و هم کشور‌ های که به دموکراسی نو پای افغانستان کمک می‌ کنند، انتظار دارند که زمینه برگزاری انتخابات هر چه زودتر فراهم شود.

این فرمان توسط رییس جمهور غنی حدود یک ماه قبل به مجلس نمایندگان برای آوردن اصلاحات در سیستم انتخاباتی به مجلس فرستاده شده بود.

اعضای مجلس نمایندگان در حالی از روشن شدن فرمان تقنینی خبر می دهند که پیش از این مجلس نمایندگان این فرمان را رد کرده بودند.

شماری از کارشناسان، سیاست مداران و نهاد های ناظر در انتخابات کشور بر تصویب این فرمان تاکید دارند.
نعمت الله غفاری در ادامه صحبت هایش افزوده است که در فرمان رییس جمهور این بار یک بخش تغییرات را حکومت وارد کرده و اعضای مجلس نیز تعدیلاتی را در آن به میان آوردند.

گفته می شود که کمیسیون عدلی و قضایی مجلس پیش از این میزبان وکلا از سایر کمیسیون ‌ها بوده و فرمان تقنینی رییس جمهور را پس از بررسی برای جلسه ای امروز مجلس، آماده کرده است.

در همین حال شماری از ناظران انتخابات ضمن این که از مجلس خواسته اند که فرمان رییس جمهور را هر چه زودتر تصویب کنند، آنان (ناظران اتخاباتی) همزمان خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان معین آن شدند.

اعضای مجلس نیز گفته اند هرگاه فرمان از سوی مجلس نمایندگان تصویب شد و کمیته گزینش اعضای کمیسیون جدید انتخابات را مشخص کرد، کمیسیون جدید تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی و شورا‌های ولسوالی ها بر اساس قانون اساسی کشور باید سال قبل برگزار می ‌شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار