گمانه‌زنی‌ها در خصوص نوسازی پالایشگاه‌های ایران بوسیله مهندسان ترکیه‌ای

وزیر اقتصاد ترکیه از احتمال نوسازی پالایشگاه‌های ایران بوسیله مهندسان این کشور خبر داد.

گمانه‌زنی‌ها درباره نوسازی پالایشگاه‌های ایران به‌وسیله مهندسان ترکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی‌زبان دیلی صباح چاپ ترکیه؛ "" نیهات زیبکی" وزیر اقتصاد ترکیه از احتمال نوسازی پالایشگاه‌های ایران بوسیله مهندسان ترکیه‌ای خبر داد.

وی به روزنامه "خبرترک" گفت: ترکیه به زودی 5 مشاور تجاری دیگر به ایران اعزام می‌کند تا با همکاری 5 کارشناس ایرانی فعالیت خود را در جهت تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران آغاز کنند. ترکیه همچنین امیدوار است بتواند بخشی از روند نوسازی پالایشگاه‌های ایران را از مهندسان کره‌ای بگیرد.

سخنان وزیر اقتصاد ترکیه در راستای سیاست‌های اشتغال‌زایی برای پیمانکاران ایراد شد.

زیبکی همچنین به ازسرگیری همکاری‌ها با کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: بانک‌های ترکیه نقش اصلی در اجرای مدل‌های اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها دارند و از نقشی حمایتی مانند یک شرکت بیمه برخوردار هستند.

زیبکی روز گذشته در دیدار با جمعی از پیمانکاران ترکیه، اعزام نیروهای متخصص به کشورهای ایران، لیبی و روسیه را اقدامی جدی پس از برقراری روابط با این کشورها قلمداد کرد.

سفر رجب طیب اردوغان به کشورهای مختلف ازجمله آفریقای شرقی، موقعیت شغلی مناسبی را برای اشتغال پیمانکاران ترکیه فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار