شاهرود؛

دستگاه انتقال حرارت در شاهرود ساخته شد

با این دستگاه راندمان دستگاه‌های انتقال حرارت با تکنولوژی جدید نانو در صنایع بالا می رود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شاهرود از ساخت دستگاه انتقال حرارت با خصوصیات ویژه، خبرداد: با این دستگاه راندمان دستگاه‌های انتقال حرارت با تکنولوژی جدید نانو در صنایع بالا می رود.
 علی منافی ضمن اشاره به انعقاد قراردادی پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در ساخت دستگاه انتقال حرارت با خصوصیات ویژه، افزود: با انعقاد این قرار داد دستگاه اندازه‌گیری ضریب انتقال حرارت جابجایی(مبدل حرارتی دولوله ای و صفحه‌ای) گام اولیه درزمینه افزایش راندمان مبدل‌های حرارتی برداشته شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح که توسط دکتر مرتضی خوشوقت و مهندس امید سرتیپ زاده، دو نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اجراشده است، افزود: در طرح مذکور بر بررسی ضریب انتقال حرارت با استفاده از نانو سیالات تأکید شده است که باعث افزایش انتقال راندمان حرارت خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد کار این دستگاه نیز بیان کرد: دستگاه موردنظر، میزان حرارت مبادله شده در شرایط دمایی در دبی مختلف پارامترهای مؤثر بر انتقال حرارت را بررسی می‌کند.
منافی افزود: به‌عنوان نمونه با استفاده از این تحقیق علمی می‌توان به نتایجی دست‌یافت تا رادیاتورهای حرارتی که دارای حجم بزرگی هستند مثل رادیاتورهای مورداستفاده در منازل یا رادیاتور ماشین که برای انتقال گرمایش استفاده می‌شود با حجم بسیار کوچک‌تر از اندازه کنونی بتوانند انتقال حرارت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه این طرح سه مورد را دنبال می‌کند، اظهار کرد: کوچک‌سازی مبدل‌های حرارتی، افزایش میزان حرارت و کاهش هزینه‌ها از اهداف ساخت دستگاه مورداشاره است که با محقق شدن دو مورد ذکرشده مورد سوم نیز اجرایی می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه هزینه پیش‌بینی‌شده برای ساخت دستگاه و مراحل اجرایی طرح مذکور ۲۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است، تصریح کرد: یکی از مزایای مهم این دستگاه این است که کاملاً توسط کامپیوتر و نرم‌افزار کنترل می‌شود و هیچ نیازی به اپراتور ندارد.انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.