آغاز برداشت جو از مزارع خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب از آغاز زمان برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان خبر داد .

آغاز برداشت جو از مزارع خوشاب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد، احمد کامرانی منش گفت : بیش از 4 هزار و پانصد هکتار از اراضی شهرستان خوشاب در سال زراعی جاری زیر کشت محصول جو رفته که این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود : با توجه به بارش های بسیار مناسب رخ داده در سال زراعی ، مبارزه کشاورزان باعلف های هرز و سن و پوره غلات ، و انتخاب ارقام مناسب جدید مزارع جو شهرستان خوشاب محصول بسیار مناسبی تولید کرده اند به گونه ای که در هر هکتار از مزارع جو در حدود 3 هزار600 کیلوگرم محصول برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته در هر هکتار 600 کیلوگرم افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت : پیش بینی می شود بیش از 15 هزار تن جو از سطح مزارع شهرستان خوشاب با استفاده از 15 دستگاه کمباین میهمان و 8 دستگاه کمباین بومی برداشت شود.

کامرانی منش گفت : قیمت تضمینی خرید محصول جو 10 هزار 2 ریال از سوی دولت تعیین شده که یک مرکز خرید در رباط جز با حمایت سازمان پشتیبانی و تعاونی روستایی ، محصول مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می کنند.

وی در پایان از همکاران جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار درخواست تحویل جو شهرستان خوشاب به دلیل نبود انبار کافی در این شهرستان شد .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.