آیت‌الله سبحانی:

بشر در حال استخراج مسائل جدید از قرآن کریم است

یکی از مراجع تقلید گفت: قرآن کریم در حقیقت دریای بیکران معارف است و بشر هر روز مسائل جدید از قرآن کریم استخراج می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، در تفسیر آیات سوره الطارق بیان کرد: قرآن کریم در ابعاد مختلف دارای اعجاز بوده و از نظر فصاحت و بلاغت در جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عرب جاهی به دلیل بلاغت و فصاحت بسیار والای قرآن کریم این کتاب آسمانی را مافوق انسان تلقی می‌کرد گفت: جنبه‌های مختلف اعجاز قرآن کریم از سوی دانشمندان کشف شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ارائه قصص انبیا پیشین به صورت دقیق و صحیح از جمله معجزات قرآن کریم است، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام این قصه‌ها را از تورات و انجیل نگرفته است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم از هرگونه اشتباه و خطا منزه است، خاطرنشان کرد: اعجاز علمی از جمله جنبه‌های علمی قرآن کریم است.

این مرجع تقلید با ذکر نمونه‌هایی از معجزات علمی قرآن کریم اظهار کرد: قرآن کریم دریایی از علم و دانش است و بشر کم کم می‌فهمد که در قرآن کریم چه حقایقی است.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد:‌ قرآن کریم در حقیقت دریای ناپیدا کرانه است و بشر هر روز مسائل جدید از قرآن کریم استخراج می‌کند و معارف قرآن پایان ناپذیر است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب خدا و کتاب خاتم‌الانبیاء است اضافه کرد: یکی از حقایق قرآن کریم مسائل علمی است و از اول تا آخر مسائل علمی مطرح شده در قرآن کریم مسلّم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رباب اردکانی دبیر بازنشسته ( دبیر دینی و قران )
۰۸:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۶
سلام علیکم
آخرین اخبار