قم؛

شرکت ۴۰ هزار نفر در طرح «ختم قرآن» آموزش و پرورش

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم از شرکت ۴۰ هزار نفر در طرح ختم قرآن آموزش و پرورش این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛سید محمد حسن موسوی گفت: جلسه قرائت قرآن مجمع قاریان و حافظان دانش آموز در ماه مبارک رمضان به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ دارالقرآن در این استان افزود: در ایام تابستان در دارالقرآن‌ها کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد:‌ برای برگزاری برنامه ضبط الگوی تلاوت سال گذشته میان سراسر دانش آموزان ابتدایی سی دی الگوی تلاوت توزیع شد و در هفته آینده نیز در ۳۰ و ۳۱ خردادماه برنامه ضبط نهایی در ناحیه سه برگزار می‌شود.

وی گفت: قرائت روزانه قرآن ویژه ماه مبارک رمضان با حضور ۴۰ هزار نفر در قالب گروه‌های ختم قرآن برگزار می‌شود که در هر گروه ۱۲۰ نفر حضور دارند و در ماه رمضان در سایت خانواده ختم قرآن ثبت نام کرده‌اند و قرآن را روزانه قرائت می‌کنند.

موسوی عنوان کرد: کلاس‌های آمادگی کشوری دانش ‌آموزان برتر قرآنی استان قم بعد از ماه مبارک رمضان از ۲۵ تیرماه تا ۱۲ مردادماه برگزار و چهار گروه از دانش آموزان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: در شهریورماه اعزام فرهنگیان برتر قرآنی به مسابقات کشوری انجام می‌شود که هشت نفر از فرهنگیان به مسابقات کشوری در رشته‌های قرائت، حفظ ۱۰ جزء، نهج البلاغه و روش تدریس شرکت می‌کنند.

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: سال گذشته ۹ دارالقرآن در استان قم قرار داشت که امسال به ۱۴ دارالقرآن افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار