رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران مطرح کرد؛

دو دلیل حذف LRT از طرح جامع ترافیکی پایتخت

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: LRT وسیله حمل و نقلی تزئینی است که باید در مناطق گردشگری احداث شود.

دو دلیل حذف ال آر تی از طرح جامع ترافیکی پایتخت
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیامالی در خصوص حذف خط LRT در بازنگری طرح جامع گفت: هنوز این لایحه در صحن به رای گذاشته نشده و تنها در کمیته حمل و نقل شورا بررسی و در خصوص آن رای‌گیری شده است.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون عمران پیشنهادات خود را در خصوص این لایحه ارائه کرده است، گفت: در صورتی این لایحه نهایی خواهد شد که در صحن رای بیاورد و در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد.
 
دنیامالی با تاکید بر اینکه LRT یک وسیله حمل و نقلی انبوه‌بر نیست، تصریح کرد: نمی‌توان ال آر تی را یک وسیله حمل و نقلی اصلی به حساب آورد و پیشنهاد کمیسیون عمران این بود که LRT در بافت‌های تاریخی گردشگری که مسافر اندکی وجود دارد احداث شود و در مسیرهای پرتردد مانند همت یا حکیم این خط حذف شود.
 
رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: به دلیل آنکه برای ایجاد LRT باید پایه‌هایی در کف خیابان ایجاد شود ممکن است باعث ایجاد بار ترافیکی در مناطق پرتردد نیز شود.
 
به گفته دنیامالی، دو دلیل اصلی حذف LRT از مسیرهای پرترافیک، انبوه‌بر نبودن این مد حمل و نقلی و وجود پایه‌ها در کف خیابان‌هاست.
 
وی اضافه کرد: LRT بیشتر جنبه تزئینی دارد و برای مسیرهای کم‌تردد مناسب است. نوع ساخت جاده‌ها و اتوبان‌های ما نیز به گونه‌ای است که نمی‌توان در آن LRT احداث کرد.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار