شیراز؛

مدیریت ایمنی راه ها در عمل به اقتصاد مقاومتی

مدیریت ایمنی راهها مهم ترین اقدام حوزه راهداری فارس در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: در اقتصاد مقاومتی به ارتقاء شاخص‌هاي عدالت اجتماعي تاکید شده است که در حوزه راهداری به نگهداری از راه ها و ارتقاء ایمنی جاده ها بر اساس شاخص هایی همچون تردد بیشتر، جمعیت، نقاط پر حادثه می توان اشاره کرد.
مهندس سیاهپور افزود: مدیریت مصرف که در اقتصاد مقاومتی به آن تاکید شده در حوزه راهداری موجبات کاهش بسیاری از هزینه ها مانند مصرف سوخت و استهلاک ماشین آلات راهداری را فراهم می آورد.
سیاهپور با بیان اینکه استفاده از آسفالت های حفاظتی، لکه گیری، بازسازی تابلوهای فرسوده و تحقیق جهت اقدامات پیشگیرانه در حوزه ایمنی و نگهداری بر اساس دستاوردهای علمی روز برای کاهش هزینه ها و افزایش ارتقاء سطح کیفی و ایمنی جاده ها از مواردی است که در سال جاری و در راستای اقتصاد مقاومتی بر آن تمرکز خواهیم کرد؛ ادامه داد: برون سپاری بخشی از فعالیت های راهداری به بخش خصوصی با هدف چابک سازی و توسعه کمی و کیفی فعالیت ها به عنوان طرحی پژوهشی- اجرایی در این حوزه در حال بررسی است.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت: تبيين ابعاد اقتصاد مقاومتي و گفتمان سازي آن بويژه در محيط‌هاي علمي، آموزشي و رسانه‌اي و تبديل آن به گفتمان فراگير از دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی است که این اداره کل تمام تلاش خود را می کند تا این مهم تحقق یابد.
سیاهپور در ادامه گفت: از دیگر اقدامات ما راه اندازی واحد علمی ، پژوهشی و تخصصی راهداری در فارس با هدف بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، کاهش هزینه ها، ارتقاء کیفی سطح فعالیت ها در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار