شیراز؛

مدیریت مصرف حامل های انرژی در راستای اقتصاد مقاومتی

در راستای اقتصاد مقاومتی، مصرف حامل های انرژی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیریت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش باباجعفری مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی و بر اساس بخشنامه های دریافتی، ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی دانشگاه، مصوبه ای را در خصوص الزام کاهش 10 درصدی حامل های انرژی واحد ها در سال 95 نسبت به سال 94، به ویژه در مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان ها و ساختمان های بزرگ دانشگاه، در ماه های گذشته به واحدها ابلاغ کرده است.
باباجعفری با اشاره به دمای هوای زیر صفر درجه سانتیگراد این روزها در بیشتر استان های کشور، توجه بیشتر به مدیریت مصرف بهینه حامل های انرژی در حوزه گرمایش ساختمان ها را، ضروری دانست.
وی خاطرنشان کرد: سازمان های مسوول در حوزه حامل های انرژی، دمای رفاه را بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد می دانند و اعلام کرده اند که با کاهش تنها یک درجه سانتیگراد از دمای تولیدی، 5 درصد کاهش مصرف انرژی را، شاهد هستیم.
باباجعفری در خصوص آسایش حرارتی، به کتاب "انسان و تنش های حرارتی محیط کار" تالیف دکتر "فریده گلبابایی" استناد کرد، که به علت اختلاف قابل ملاحظه در احساس افراد، بعید است که بتوان محیطی فراهم کرد که تمامی افراد از شرایط حرارتی آن راضی باشند، اما می توان به شرایطی دست یافت که درصد قابل قبولی از افراد، احساس رضایت داشته باشند.
او تصریح کرد: پیشگیری از هدررفت حامل های انرژی تجدیدناپذیر، با تنظیم بهینه درجه حرارت تولیدی سامانه های گرمایشی در ساختمان های اداری، به عنوان یک اقدام فرهنگی، باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار