اوباما بالاخره از دست گوشی "بلک‌بری" خود خلاص شد!

ظاهرا مقامات امنیتی کاخ سفید یک تلفن همراه هوشمند جدید را در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «وِرج،» مقامات امنیتی کاخ سفید به تازگی تلفن همراه هوشمند جدیدی را برای استفاده در اختیار باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – قرار داده‌اند؛ اما وی ظاهراً از تلفن همراه جدید خود چندان راضی به نظر نمی‌رسد. 

اوباما هفته گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت مقامات امنیتی کاخ سفید پس از سالها یک تلفن همراه هوشمند را برای استفاده در اختیار او قرار داده‌اند؛ اما به دلایل امنیتی قابلیت‌های آن را محدود کرده‌اند. 

اوباما با خنده به مجری برنامه گفت مقامات امنیتی ضمن اعلام این خبر خوش به او گفته‌اند که تلفن همراه جدید او با وجود پیشرفته بودن، نه عکس می‌گیرد و نه حتی قادر به پخش موسیقی است و به همین دلیل، وی تلفن هوشمند جدید خود را به یک گوشی اسباب‌بازی تشبیه کرد که والدین برای کودکانشان خریداری می‌کنند!

اوباما سالهاست در مکان‌های مختلف با زبان طنز درباره گوشی بلک‌بری قدیمی خود صحبت می‌کند. گوشی بلک‌بری اوباما زمانی که او برای اولین بار وارد کاخ سفید شد، یک شاهکار فناوری به شمار می‌رفت. اما با پیشرفت سریع تلفن‌های هوشمند، این تلفن همراه اکنون به رغم امنیت بالای خود به یک گوشی قدیمی و از رده خارج تبدیل شده است.

وی تاکنون بارها از اینکه نگرانی‌های امنیتی اجازه استفاده از آیفون (تلفن همراه شرکت اپل) را به او نمی‌دهد، اظهار تاسف کرده است. 

«وال استریت ژورنال» سال گذشته گزارش داد مقامات امنیتی کاخ سفید در حال آزمایش امنیت چند تلفن همراه اندرویدی برای استفاده رئیس جمهور آمریکا هستند؛ اما در آوریل سال جاری، نیویورک تایمز گزارش داد مقامات امنیتی آیفون را برای استفاده رئیس جمهور در نظر گرفته‌اند.

اوباما در این برنامه به مارکِ تلفن همراه هوشمندی که برای استفاده در اختیار او قرار گرفته است اشاره‌ای نکرد؛ اما با خنده گفت از نظر قابلیت هیچ تفاوتی با گوشی بلک‌بری قدیمی او ندارد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار