یک و نیم میلیارد تومان برای باسازی رانش آزاد راه در استان گیلان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد: محدوده آزاد راه رستم آباد _ رودبار تا25 روز دیگر بازگشایی می شود.

یک و نیم میلیارد تومان برای باسازی رانش آزاد راه در استان گیلانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،  دراین بازدیدکه با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان ، مدیران دستگاه های اجرایی استان واساتید فنی دانشگاه گیلان صورت گرفت: بر تسریع در روند مقاوم سازی منطقه رانشی با استفاده از فناوریهای نوین تاکید شد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان درجریان این بازدیدگفت: مسیر آزادراه رشت- قزوین در محدوده رستم آباد به رودبارکه براثر نشست زمین ورانش از 23 فروردین مسدود شده بود با بکارگیری دستگاهای نوین راهسازی وحفاری در حال اجرای عملیات مرمت واصلاح می باشد.

وی افزود:برای اصلاح این منطقه روشهای مختلفی پیشنهاد شد که اگر به روش سنتی انجام می گرفت ،ریسک خطر پذیری واحتمال تخریب باند شمالی آزادراه بالا می رفت که در این صورت کل آزادراه مسدود می شد اما با ملاحظات بیشتری در روش انجام کار، روشهای نوین حفاری  وتثبیت جایگزین روش سنتی شدکه در این روش با بکارگیری سیستم تزریق پرفشار بتون یا جت گروتینگ، عنصر تثبت شده متشکل از دوغاب  سیمان همزمان به عمق 10 تا14 متری منطقه رانشی تزریق می شود وبدین وسیله توده ناپایدار رانشی تثبیت وپایدار می گردد.

مهندس خاوری هزینه اجرای این عملیات را بالغ بریک ونیم میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: اگرچه بکار گیری روش جت گروتینگ بسیار پرهزینه است ولی دارای ریسک کمتر وپایداری بیشتری می باشد که با توجه به ویژگی زمین شناسی این نقطه ، موثروکار بردی است وامیدواریم طی مدت 25 روز آینده اصلاح سطح اصلی مسیر به اتمام برسد وبرای تردد کنندگان بازگشایی شود.

وی با اشاره به مشخصات اجرایی این پروژه افزود: در این محدوده 300 متری با بکارگیری دستگاههای نوین ، در 4ردیف حفره هایی به عمق 10 تا 14متر جهت گمانه ریزی حفر شده که در مجموع ردیف اول، 144 عدد شمع  با قطر 80 سانتی متری تعبیه خواهد شد.

مهندس خاوری در پایان از ایجاد زهکشهای تحت الارضی خبرداد وگفت: پس از اتمام اصلاح سطح اصلی مسیر در قسمت شیروانی زهکشهایی برای هدایت آبهای سطحی به مجموع طول 2 کیلومتر ایجاد می گردد و50گمانه با عمق 10 تا12 متر اجراء وسپس لوله های مشبک پلی اتیلن در آن تعبیه گردیده تا بدین طریق نسبت به جمع آوری وهدایت آبهای تحت الارضی وزهکشی آن به خارج از جسم راه اقدام گردد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.