چتر حمایتی بر سر ادبیات كودك و نوجوان باز می‌شود

امید است چتر حمایتی ادبیات كودك و نوجوان بر سر همه شاعران و نویسندگان كودك و نوجوان كشور باز شود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ كمال شفیعی با اشاره به طرح های پیش روی شورای شعر كودك و نوجوان در حوزه هنری استان تهران گفت: از اهدافی كه نشست های شورای شعر كودك و نوجوان دنبال می كند این است كه چتر حمایتی ادبیات كودك و نوجوان را بر سر همه شاعران و نویسندگان كودك و نوجوان كشور باز نماید.
 
این شاعر كودك و نوجوان افزود: امید است بتوانیم جغرافیای ادبی كودك و نوجوان را تعریف كنیم و برای میل به این هدف بزرگ نیازمند چند فاكتور و زیرساخت هستیم كه طی جلسات شورای شعر با كارشناسان محترم برنامه ریزی ها و پیش بینی هایی صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: در كشور استعدادهای ادبی وجود دارد كه می بایست استعداد های ادبی حوزه كودك و نوجوان در سراسر استان های كشور سامان‌دهی شوند. در جلسات شورای شعر پیش بینی شده است كه ساختار آموزش ادبیات كودك و نوجوان را به صورت جدی دنبال كنیم و پس از سامان‌دهی و شناسایی استعدادها در استان های كشور اقدام به برگزار كارگاه های ادبی خواهیم كرد و اساتید به كارگاه های منتج به تولید آثار ارزشمند ادبی اعزام شوند.
 
كمال شفیعی درخصوص چاپ آثار تولید شده در این شورا گفت: سیاستی كه برای چاپ آثار در نظر گرفته شده این است كه به سمت كیفی بودن حركت كنیم و سعی می كنیم آثاری كه با برند كودك و نوجوان تولید می شود از یك كیفیت بسیار خوب برخوردار باشد و فاصله تولید تا چاپ و توزیع بسیار كوتاه خواهد بود.
 
عضو شورای شعر حوزه هنری كودك و نوجوان تصریح كرد: در شورای شعر كودك و نوجوان جلسات شعر و داستان نویسی ادبیات برای كودك و نوجوان، آموزش های كارگاهی و سامان‌دهی بانك اطلاعاتی هنرمندان ادبی حوزه كودك و نوجوان پیش بینی شده است كه پس از برنامه ریزی های تكمیلی عملیاتی خواهدا شد.
 
كمال شفیعی در پایان گفت: با توجه به ضعف در حوزه ادبیات كودك كشور، سعی داریم گروه پژوهشی در این حوزه تشكیل دهیم و  طرح درس و سرفصل هایی را آماده كنیم كه بتوان در جنبه های مختلف ادبیات كودك و نوجوان به عنوان منبع در تولیدات آینده بكار گرفته شود. همچنین نیاز به یك كتابخانه تخصصی كودك و نوجوان محسوس است و امید است به سمتی پیش برویم كه این كتابخانه را راه‌اندازی و از منابع و بانك اطلاعاتی آن در تولیدات بهره مند شویم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار