حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جمع خبرنگاران؛

طرح دعوی برای فاجعه منا در محاکم بین المللی/ وکیل زنجانی پیگیر علت محرمانه بودن شعبه رسیدگی است

دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پیگیری های حقوقی فاجعه منا گفت: دنبال این هستیم که ان شاء الله در یک دادگاه بین المللی یا حداقل در دادگاه های خود عربستان سعودی طرح دعوا شود.

طرح دعوا برای فاجعه منا در محاکم بین الملیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بیست و نهمین جشن حمایت از زندانیان نیازمند که شب گذشته برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره ی آخرین وضعیت تشکیل کمیته ای به دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به وضعیت زندانیان زندان های استان تهران اظهار داشت: این کمیته تشکیل شده و به سرعت نیز در حال انجام امور است و ان شا الله در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، نخستین بخش گزارش را خدمت رئیس دستگاه قضا ارائه می دهیم.

 وی افزود: امیدواریم که در کمترین فرصت و زمان موجبات آزادی عده ای که استحقاق آزادی دارند فراهم شود؛ همچنین در خصوص آن دسته از زندانیانی که به دلیل مبالغ ناچیز در زندان به سر می برند، باید کمک شود به ویژه از سوی کسانی که برایشان مقدور است زیرا عده ای از زندانیان به خاطر جرائم عمدی یا غیر عمدی نه چندان مهم و قابل گذشت در زندان به سر می برند.

دادستان کل کشور در ادامه در خصوص کارشکنی های عربستان برای اعزام ایرانیان به حج تمتع اظهار کرد: متاسفانه طرف سعودی ها سدی برای حضور حجاج ایرانی در بیت الله الحرام شدند و امیدواریم که خداوند متعال شر آل سعود را به خودشان بازگرداند اما طرف سعودی مطمئن باشد این روش برایش روش مطمئنی نخواهد بود و جواب مثبتی از این روش نخواهد گرفت زیرا با این اقدامات، جهان اسلام را پیش از پیش از خودشان متنفر می کنند.

حجت السلام والمسلمین منتظری در خصوص آخرین وضعیت پیگیری های حقوقی فاجعه منا نیز گفت: دنبال این هستیم که ان شاء الله در یک دادگاه بین المللی یا حداقل در دادگاه های خود عربستان سعودی طرح دعوا شود.

وی در خصوص نتایج نامه هایی که حجت الاسلام رئیسی در زمان تصدی بر دادستانی کل کشور به دادستان عربستان ارسال کرده بود گفت: این موضوع را باید از وزارت امور خارجه سوال کنید.

دادستان کل کشور همچنین درباره علت محرمانه بودن شعبه رسیدگی کننده به پرونده بابک زنجانی در دیوان عالی کشور و اینکه سخنگوی قوه قضائیه گفته شعبه رسیدگی کننده محرمانه نیست گفت: وکیل بابک زنجانی پیگیر موضوع است و بنده نیز مکمل صحبت های آقای اژه ای نیستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار