طرح دادرس ،جان دختر 18ساله را نجات داد

مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح دادرس از اقدامات مثبتی است که اکنون با نجات جان جوان 18 ساله نمود پیدا کرد.

حسن ضیاالدینی مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش  در گفت و گو باخبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،با اشاره به بازدهی طرح دادرس گفت: این طرح  که با نام "دانش‌آموز آماده در روزهای سخت" و با هدف تحقق شعار "هردانش آموز یک امدادگر" در فضای بانشاط، جذاب و رقابتی ، آموزش‎های لازم کمک های اولیه را در محورهای 8گانه به داوطلبان ارائه می دهد و از سوی دانش‌آموزان با استقبال خوبی روبه رو شده است .

وی ادامه داد :در مرحله اول این طرح مدارس راهنمایی تحت پوشش قرار گرفته اند که‌ آغاز آن در سال تحصیلی 1392- 1391 بود اما اکنون هشت هزار مدرسه در سراسر کشور مجری آن هستند.

مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد : با توجه به اینکه ایران از کشورهای حادثه خیز و در زمره 10 کشور آسیب‌پذیر محسوب می‌شود ؛ طی سالیان مختلف تلفات و خسارات فراوانی را متحمل شده در نتیجه اجرای چنین طرح هایی ضرورت دارد.
 ضیاالدینی گفت: بازدهی قابل توجه طرح دادرس زمانی مشهود است که جان دختر 18 ساله ای توسط دانش آموز 15 ساله که در این طرح شرکت کرده بود ، نجات پیدا کرد.

وی افزود: رقابت‌های دانش‌آموزان در طرح دادرس  در 8 مهارت پایه ای و پیشرفته است  و قطعا با اجرای دقیق و بهینه این طرح  و با توجه به گستره‌ وسیع آموزش وپرورش و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به این گونه فعالیت‌ها در آینده‌ای نزدیک تعداد زیادی جوان نوع دوست، آماده و ماهر به مهارت‌های کافی داریم که مروجین فرهنگ سلامت و ایمنی می شوند.

ضیاالدینی گفت:  با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت، توافقنامه همکاری دو جانبه بین معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در قالب اجرای طرح دادرس امضا شده است.

گفتنی است علیرضا حسین‌زاده دانش‌آموز مقطع متوسطه اول شهرستان اندیمشک استان خوزستان که به همراه خانواده راهی روستای چشمک از توابع خرم‌آباد  شده بود پس از اسکان در کنار مقبره امام‌زاده سید علی و مشاهده ی دختر 18 ساله ای که در خطر مرگ قرار داشت توانست با بکار گیری آموزش های امداد و نجات در قالب طرح دادرس ، با عملیات احیای قلبی و ریوی جان دختر 18ساله را از مرگ حتمی نجات دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار