اهواز؛

عکس گرفتن از تئاتر های اهواز بدون مجوز ممنوع شد

رئیس انجمن نمایش اهواز گفت: همه تولیدات نمایشی اهواز از این به بعد انحصاری در اختیار عکاس انجمن نمایش اهواز خواهد بود و هیچ عکاسی بدون مجوز انجمن حق عکاسی از اثر هنری را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد بهراد اظهار کرد: پس از اعتراض سه عکاس نسبت به استفاده از عکس های آنها در جشنواره شهر بیدار و نمایشگاه تخصصی عکس تئاتر، پوستر و نام این عکاسان از این نمایشگاه حذف شد و دیگر حق عکاسی بدون مجوز از نمایش های انجمن نمایش اهواز را ندارند.

وی افزود: در زمان حاضر در این نمایشگاه همه پوسترهای عکس تخصصی تئاتر خوزستان انفرادی شده و اسم و عکس عکاسان معترض از نمایشگاه برداشته شد.

بهراد گفت: قرار بود نام و عکس برخی عکاسان که در حوزه تئاتر کار کرده بودند در این نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار دهد اما برخی عکاسان مایل به همکاری نشدند و نسبت به استفاده از پوستر عکس های خود اعتراض کردند که بلافاصله پوستر عکس های آنها از نمایشگاه حذف شد.

رئیس انجمن نمایش اهواز با بیان اینکه در این نمایشگاه تنها چهار تا پنج عکس از عکاسان دیگر استفاده شد ادامه داد: متاسفانه در جامعه هنری ما روحیه همکاری ضعیف است و حتی عکسی که از اثر هنری یک هنرمند گرفته می شود به همان هنرمند با هزینه داده می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه جشنواره شب های بیدار هر روز شلوغ تر و استقبال مردم بیشتر می شود که این امر نتیجه تنها تبلیغات سنتی و یا در فضای مجازی است و شهرداری هیچ گونه همکاری در تبلیغات این جشنواره رمضانی نکرد.

نمایشگاه عکس تخصصی تئاتر در این جشنواره تا آخر ماه مبارک رمضان در تالار آفتاب اهواز برپا است.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.