سیستان وبلوچستان؛

دانشگاه سیستان و بلوچستان دومین دانشگاه موردتوجه وزارت علوم

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: اکنون پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای زیادی در دانشگاه فعال است که بر اساس موافقت با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با اتمام هر پروژه، پروژه جدیدی در دانشگاه شروع شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علیرضا بندانی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 94 توانسته رتبه دوم جذب اعتبارات دانشگاهی کشور را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد:  متوسط جذب بودجه در بین دانشگاه‌های کشور در سال 94 حدود 90 درصد بوده است، اما این دانشگاه توانسته 98 درصد از منابع بودجه خود را جذب کند. دراین‌بین دانشگاه‌های زیادی هم هستند که حتی خیلی کمتر از 90 درصد اعتبارات خود را جذب کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه صرفاً به منابع مالی دولت اکتفا نکرده بلکه از توانایی خیرین نیز در توسعه استفاده کرده است بطوریکه یکی از خیرین از موسسه قلم چی، ساخت کتابخانه پردیس دانشگاه را در دو طبقه به وسعت 5 هزار مترمربع متقبل شده و کار اجرایی آن را نیز شروع کرده است.
بندانی با بیان اینکه مراحل ساخت «مجتمع آزمایشی تحقیقاتی» دانشگاه در نزدیکی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شروع‌شده، گفت: در سال گذشته 15 اتاق اساتید در دانشگاه کلنگ زنی شد که اکنون تقریباً این 15اتاق آماده بهره‌برداری است.
وی اضافه کرد: در بحث حوزه معاونت دانشجویی همزمان با حضور وزیر تحقیقات و فناوری و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم  و مدیر صندوق رفاه دانشجویی در بازدیدی که از خوابگاه‌های دانشگاه صورت گرفت، طی تابستان یا تا پایان سال برنامه‌ای مفصل برای تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان از تکمیل طرح پوشش اینترنت خوابگاه‌های دانشجویی تا پایان تابستان امسال خبر داد و افزود:  در طول چندماهه اخیر طرح پوشش وایرلس خوابگاه‌های دانشجویی اجراشده و پیش‌بینی می‌شود که این پوشش برای بقیه خوابگاه‌های دانشگاه نیز در طول تابستان اجرایی شود.
وی در ادامه به سفر اخیر وزیر علوم به دانشگاه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:  در این سفر  مرکز  IT دانشگاه بهره‌برداری شد که با راه‌اندازی این مرکز و مرکزی دیگر، درواقع زیرساخت‌های فناوری دانشگاه به حدی رسید که می‌توان پوشش وایرلس خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها را گسترش داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار