یونیسف روی قانون منع کار اجباری کودکان کار می‌کند

مقام‌ها در وزارت خارجه و صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان افغانستان اعلام کرد که روی نهایی سازی قانون کار اجباری کودکان کار می‌شود و قرار است این قانون بعد از ختم آن به اجرا گذاشته شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبر نامه ای نوشته است که نصیر احمد اندیشه معین اداری و مالی این وزارت با خانم خضر رییس دفتر صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان باهم دیدار کردند.

در این دیدار دو طرف روی چگونگی بهبود وضعیت کودکان در افغانستان صحبت کرده و گفته که قرار است که قانون کار کودکان در سازمان جهانی حمایت از کودکان (یونیسف) ساخته شود.

خضر در این دیدار گفته است که خبر خوش این است که مسوولان در افغانستان یکجا با یونیسف روی نهایی سازی قانون منع کار اجباری کودکان در افغانستان کار میکنند.

خضر ابراز امیدواری کرد تا افغانستان به عنوان عضو کنوانسیون حقوق کودکان، با توجه به درک مکلفیت های خود دراین زمینه این قانون را نهایی کرده و پارلمان کشور نیز آن را تصویب کند.

در خبرنامه وزارت خارجه کشور آمده است که این دیدار ناوقت روز گذشته در وزارت خارجه کشور انجام شده است.

در این دیدار احمد اندیشه معین اداری و مالی وزارت خارجه کشور نیز گفته است که بدبختانه در سال های اخیر خشونت ها در افغانستان افزایش یافته است.

آقای احمدی گفته است که حملات تروریستی بیشتر از کودکان و زنان غیر نظامی قربانی می گیرد.
گفته می شود که صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان در بخش های صحت، تغذیه، تعلیم و تربیه، حمایت از کودکان، نوجوانان و زنان را مهم و با ارزش خوانده است.

در آخر این خبرنامه آمده است که خانم عادله خضر، رییس جدید دفتر صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان در افغانستان کار و فعالیت و خدمت گزاری به مردم افغانستان را یکی از آرزوهای مهم خود خواند.

پیش از این نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای کودکان در کشور گفته بود که حمایت از کودکان در افغانستان ثبات سیاسی و صلح پایدار را به وجود میاورد.

یکی از کار های که با رشد جسمی و فکری کودکان ناسازگار است، کار های شاقه گفته شده است.
افغانستان از جمله کشور های به شمار می رود که گفته می شود کودکان در این کشور کار های شاقه و سختی را انجام می دهند و شماری از این کودکان نمی توانند به مکتب بروند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار