یاسوج؛

درخواست1500 متقاضی دریافت تسهیلات کشاورزی از صندوق توسعه ملی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از تشکیل پرونده 1500 متقاضی وام کشاورزی از صندوق توسعه ملی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با اشاره به خدماتی که حوزه کشاورزی در استان ارائه می‌کند، اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستیم.
 
وی گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان باشند باید در وهله نخست فرهنگ‌سازی و شناسایی و معرفی استان صورت گیرد.
 
این مسؤول گفت: به همین منظور باید رسانه‌ها وظیفه اصلی خود را انجام دهند و به معرفی ظرفیت‌های کشاورزی استان در حوزه‌های مختلف بپردازند.
 
گوهرگانی با اشاره به برخی از این ظرفیت‌ها از آب و هوای چهار فصل استان به عنوان نخستین ظرفیت نام برد و گفت: تقریبا بیشتر محصولات کشاورزی در این استان ثمر می‌دهند که اگر سرمایه‌گذاری در این خصوص صورت گیرد تولیدات خوبی در استان چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی خواهیم داشت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید قبل از هر چیز در حوزه آب و خاک سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد زیرا پایه و اساس کشاورزی و توسعه آن در هر منطقه‌ای توجه به این دو مقوله است.
 
وی گفت: در کنار این کارها باید سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری و تبدیلی را داشته باشیم چرا که در سال بخش زیادی از محصولات کشاورزی ما به دلیل نبود چنین فضاهایی از بین می‌رود.
 
گوهرگانی برای مثال به سیب درختی اشاره کرد و گفت: در منطقه‌ای مانند کاکان توان تولید 70 هزار تن سیب درختی با کیفیت و مرغوب را داریم که به دلیل کمبود فضای سردخانه‌ای بخش زیادی از این محصول از بین می‌رود و بخشی نیز به دلیل نبود این گونه فضاها به چنگ دلالان می‌افتد که در نهایت باغداران ضرر می‌کنند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به دنبال جذب و جلب سرمایه‌گذار در این حوزه باشیم و مشوق‌های لازم را برای آن‌ها در نظر بگیریم.
 
وی در ادامه اظهارات خود به صنعت مرغداری نیز گریزی زد و گفت: برای مثال اگر بتوانیم در کنار توسعه و فعال کردن مرغداری‌های راکد و نیمه فعال خود کشتارگاه‌ها و سردخانه‌هایی داشته باشیم قادر خواهیم بود که با همین فضاهای موجود نیاز مرغ استان خود را که سالانه 16 هزار تن است برطرف کنیم که در حال حاضر تنها نیمی از آن را در استان محقق کرده‌ایم و 8 هزار تن بقیه را در سال از استان‌های دیگر تأمین می‌کنیم.
 
این مسؤول در ادامه با اشاره به موفقیت خوبی که استان در زمینه برخی تولیدات گلخانه‌ای دارد اظهار کرد: توانسته‌ایم با همت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و حمایت‌هایی که جهاد کشاورزی استان داشته در این حوزه کارهای خوبی انجام دهیم که نمونه بارز آن در زمینه تولید گل شاخه بریده است.
 
گوهرگانی افزود: تولید گل شاخه بریده در استان از 6 میلیون شاخه در سال اکنون به حدود 13 میلیون شاخه رسیده که این افزایش را تا پایان امسال نیز خواهیم داشت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با قدردانی از حمایت‌های مسؤولان استانی برای پی‌گیری اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی گفت: در این زمینه اکنون تعداد یک‌هزار و 500 متقاضی برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ثبت‌نام کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.