دانشور در صحن شورا مطرح کرد؛

وزارت دادگستری در حمایت از حقوق کودکان خیابانی وارد کار شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مرجع ملی حمایت از حقوق کودکان که در وزارت دادگستری قرار دارد، در مورد حقوق کودکان خیابانی وارد کار شوند زیرا آن‌ها در شرایط بدی قرار دارند.

وزارت دادگستری در حمایت از حقوق کودکان خیابانی وارد کار شود
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر خطاب به وزیر دادگستری اظهار داشت : مأموران شهرداری تهران زنان و کودکان کارتن‌خواب را جمع می‌کند و به دادگاه تحویل می‌دهد، اما قضات در این میان به مانند قیچی عمل می‌کنند که این زنجیره را پاره می‌کنند و حکم بازگشت کودکان را به مادرانشان صادر می‌کنند.

وی افزود: همین حکم قضات باعث می‌شود که این کودکان که اغلب بدون شناسنامه هستند و هویت پدرشان مشخص نیست دوباره به خیابان بازگردند و وارد زنجیره خرید و فروش مواد مخدر شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مرجع ملی حمایت از حقوق کودکان که در وزارت دادگستری قرار دارد در مورد این کودکان تصمیم گیری کند زیرا آن‌ها در شرایط بدی قرار دارند.

دانشور بیان داشت:‌ مادران حامله و معتادی که  برای زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند خواستار کودکان خود نیستند اما با این وجود بیمارستان به اجبار کودکان را به مادران معتاد بازمی‌گرداند؛بهزیستی نیز می‌گوید،بیمارستان باید ما را از وجود اینگونه کودکان مطلع کند که نیازمند مجوز این سازمان است.

وی تاکید کرد:‌ وقتی این کودکان را می‌بینم به یاد زمان جاهلیت پیامبر(ص)می‌افتم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان داشت : خلا  قانونی در رابطه با مبارزه با کار کودکان زیر 15 سال وجود دارد زیرا قانون استفاده از کودکان زیر 15 سال را در کارگاه‌های خانوادگی و کارگاه‌های دارای حداقل 5 کارگر را مجاز دانسته است که باید به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار