یاسوج؛

تدوین برنامه قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات بخش قرآنی تأکید کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی در استان برنامه تدوین و ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست قرآنی با تبریک ماه مبارک رمضان، به ظرفیت‌های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌ها و ظرفیت‌های قرآنی خوبی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید اقدامات و حمایت‌های لازم برای شناسایی و شکوفایی آنها انجام شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان دارای فضائل معنوی و دینی فراوانی است و فرصتی مناسب برای توسعه علوم قرآنی است.
 
وی با بیان اینکه بخش قرآنی استان دارای مشکلات فراوان مالی است، گفت: رفع مشکلات قرآنی مستلزم دسته‌بندی منطقی از سوی فعالان قرآنی است.
 
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نشر و ترویج علوم قرآنی را نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها دانست و تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی باید از خانواده، مدرسه، مساجد، کانون‌ها و موسسات قرآنی تا دانشکده قرآنی برنامه‌ریزی کرد.
 
خادمی خواستار تدوین و ارائه برنامه مدون قرآنی در استان شد و افزود: با استفاده از همه ظرفیت‌ها، برنامه‌ مدون قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی تدوین و ارائه شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی باید به گونه‌ای باشد که بخش زیادی از اقشار جامعه را در برگیرد، چرا که قرآن نور هدایت و عامل بازدارنده از هرگونه فساد در جامعه است.
 
خادمی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در سطوح و ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، گفت: فرهنگ‌سازی برای توسعه همه جانبه فعالیت‌های قرآنی در استان انجام شود.
 
وی اضافه کرد: هر یک از موضوعات حوزه قرآن شامل تربیت نخبگان قرآنی، پرورش مربیان و داوران قرآنی و رفع کمبودها و مشکلات موسسات قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی است.
 
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات دولتی فعالیت‌های قرآنی محدود است، بیان کرد: علاوه بر ایجاد فضا و مکان مناسب برای فعالیت‌های قرآنی، پرورش نیروی متخصص، فراهم کردن  ابزار و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم است.
 
خادمی با اشاره به اینکه مسؤولان باید برای توسعه فعالیت‌های قرآنی همکاری کنند، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای جشنواره و همایش‌های قرآنی، ساماندهی مراکز قرآنی که متولیان مردمی دارند، شرکت در همایش‌های کشوری، توسعه خانه‌های قرآنی در روستاها و تشکیل موسسات و اتحادیه مراکز قرآنی از ضروریات بخش قرآنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.