چرا مایکروسافت لینکدین را خریداری کرد؟

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است با خرید شبکه لینکدین نقش خود را در شبکه‌های ارتباطی گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت فوربز؛ در عصری که ارتباطات در دنیای فناوری بسیار اثرگذار است، مایکروسافت با خرید شبکه اجتماعی لینکدین اقدام هوشمندانه‌ای انجام داده است. اقدامی که پس از سرمایه‌گذاری 6 میلیاردی و شکست‌خورده این شرکت در نوکیا، می‌تواند مزایایی را برای آن به همراه داشته باشد.

در اختیار داشتن لینکدین به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا این شبکه را با سایر محصولات خود، از جمله اسکایپ و سرویس ایمیلی‌اش، ترکیب کند و مشکل ارتباط حرفه‌ای را برای بسیاری از شرکت‌ها به‌کلی حل کند.

درحالیکه لینکدین شبکه اجتماعی کاری برای مشاغل محسوب می‌شود؛ اما مایکروسافت در واقعیت دلیل دیگری برای خرید این شرکت دارد. لینکدین در واقع یک شرکت محتوایی است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین، تأثیرگذارترین و حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای دیجیتال را خریداری کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، لینکدین 433 میلیون کاربر دارد. هر دو ثانیه نیز یک کاربر جدید به این وب‌سایت می‌پیوندد.

بااین‌حال کاربران این سایت منابع اصلی درآمدی آن نیستند. بخش اعظمی از درآمد لینکدین از محتوای منتشرشده بر این سایت به دست می‌آید. لینکدین در سال 2015 درآمدی 2.9 میلیارد دلاری داشت، رقمی با 35 درصد افزایش نسبت به سال گذشته آن.

بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند لینکدین نسبت به فیس‌بوک از جذابیت کمتری برخوردار است و مایکروسافت با این خرید اقدامی چندان هوشمندانه انجام نداده است؛ اما واقعیت موضوع دیگری است. لینکدین در سال‌های اخیر توانسته خود را به‌عنوان یک شبکه حرفه‌ای کاری بشناساند و حتی فراتر از اهداف اولیه خود گام بردارد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار