رسالت بوذری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«فصل وصل» ادای دین به مدافعان حرم است

«فصل وصل» گوشه‌ای از رشادت‌های مدافعان حرم را به تصویر می‌کشد.

رسالت بوذری مجری تلویزیون در خصوص «فصل وصل» به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایش «فصل وصل» برهه تاریخی گسترده‌تری نسبت به کار قبلی ما که «فصل شیدایی» بود، دارد. در «فصل شیدایی» محوریت و نخ تسبیح  کار تنها مختص پنج تن بود، ما در آن قصه ، داستان  خلقت آدم را می دیدیم. بعد کشتی نوح و طوفان عظیم را با آن هیبت و توسل حضرت نوح به خمسه طیبه که نجات بخش بود و بعد از آن ماجرای غدیر و توسل به اهل بیت؛ اما این نمایش از بعثت پیامبر آغاز و به ظهور منجی عالم بشریت ختم می شود.

وی افزود: این نمایش با به تصویر کشیدن مدافعان حرم و به مخاطب نشان می دهد که آسایش‌ خود را مدیون چه افرادی هستند. این زندگی ها به تعبیر من بسیار ارزشمند است و باید بیش از این‌ها رشادت مدافعان حرم به تصویر کشیده شود. این بچه ها وقتی پیکرشان به کشور باز می‌گردد و شاهد دیدار خانواده‌شان با آن‌ها هستی بند بند وجودت می لرزد.

وی افزود: ما در این نمایش به فتح خرمشهر و رشادت‌های محمد جهان آرا هم اشاره می کنیم؛ اما این رشادت یک تلخی دارد آن هم نبود جهان آرا. ما در آثار بسیاری تلاش های این مرد بزرگ را دیده‌ایم اما این شخص یک عقبه‌ای دارد، یک سرگذشتی دارد؛ همچون احمد متوسلیان که به آن پرداخته نشده که امیدوارم در آینده شاهد به تصویر کشیده شدن آن باشیم. ما با این نمایش دوست داشتیم یک ادای دینی به این عزیزان بکنیم.

وی خاطرنشان کرد: درک تلاش بچه‌ها در مدیوم تصویر نمی‌گنجد و باید در دل کار باشیم تا بتوانی رشادت‌های آن‌ها را درک کنیم. «فصل وصل» گوشه‌ای از این از جان گذشتگی‌هاست.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.