مشارکت ایران از طرح‌های بین المللی اقلیمی

مدیر طرح پژوهشی "تنظیم و تشریح تعهدات ایران" گفت: جمهوری اسلامی ایران از طرح ها و تعهدات خود در زمینه مسائل اقلیمی حمایت می کند.

 حسام قدک ساز مدیر طرح پژوهشی تنظیم و تشریح تعهدات ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارزیابی تأثیرات تعهدات بر توسعه کشور اظهار داشت:  آغاز مذاکرات بین‌المللی در خصوص تلاش جهانی در جهت توقف روند تغییر اقلیم و سازگاری و تصویب پروتکل کیوتو که طی آن کشورهای توسعه یافته متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دوره زمانی سال‌های 2012-2008 شدند، یک گام رو به جلو و کلیدی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس توافقنامه پاریس که مورد اجماع جهانی واقع شد، طرفین این توافقنامه ضمن تأیید لزوم محدود کردن افزایش دمای متوسط زمین به 2 درجه سانتی‌گراد بالاتر از دمای متوسط در سال‌های پیش از انقلاب صنعتی، متعهد به اجرای سناد مشارکت ملی مدنظر شدند.

قدک ساز در خصوص ارائه سند مشارکت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه سند مشارکت خود پیش از کنفرانس تغییر اقلیم پاریس، نسبت به کاهش نامشروط 4 درصدی و مشروط 12 درصدی حجم انتشارات گازهای گلخانه‌ای خود در سال 2030 نسبت به تعهدات اقلیمی اعلام  آمادگی کرد. 

مدیر طرح پژوهشی تنظیم و تشریح تعهدات ایران یاد آور شد: این طرح ضمن بررسی دقیق و جزئی تاریخی تعهدات بین‌المللی کشور در قبال تغییر اقلیم، به دنبال ارزیابی وضعیت تولید و مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای است تا الزامات تغییر در بخش انرژی کشور در صورت پایبندی به تعهدات و تأثیرات پایبندی بر روند توسعه پایدار مشخص شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار