تبریز؛

برگزاری نشست های تخصصی مثنوی خوانی در تبریز

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری مرتب نشست های تخصصی هفتگی مثنوی خوانی و مولوی شناسی در حوزه هنری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛میلانی گفت: نشست هفتگی مثنوی خوانی که به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان تشکیل و توسط استاد مهرنگ برای علاقمندان ارائه می شود نیاز جامعه را با داستان های مولوی بررسی می کند.

وی با اشاره به استقبال خوب علاقمندان از جلسات مثنوی و مولوی خوانی خاطر نشان کرد: در این جلسات داستان هایی که نیاز جامعه کنونی ماست برای افراد حاضر در نشست تشریح می شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود با نگرش جدیدی پیام مولوی را بعد از هشت قرن به مخاطب ارائه نماییم، گفت: سلسله جلسات مثنوی خوانی با هدف توجه به مثنوی و بهره گیری از تمثیلات آن برای ارائه مفاهیم تعلیمی و معرفتی در روزگارمعاصر، توسعه فعالیت های فرهنگی و ادبی، آشنا کردن عموم علاقمندان با مباحث کاربردی کتاب ارزشمند مثنوی معنوی مولانا، ارتقای دانش و بینش شرکت کنندگان و آشنا کردن با فرهنگ و ادبیات غنی ایران زمین برگزار می شود.

میلانی افزود: در این جلسات پس از قرائت اشعار به صورت گروهی و بر مبنای خرد جمعی به بررسی و تفسیر آن پرداخته می شود و افراد حاضر در جلسه نظریات خود را در مورد اشعار و مطالب مورد بحث ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: این جلسات روز های یکشنبه هر هفته ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار و عموم علاقمندان هم می‌توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.