ارومیه؛

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان بوکان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی و معدنی شهرستان بوکان بررسی شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن عبدی با اشاره به اقدامات این اداره در اردیبهشت امسال در شهرستان بوکان اظهار داشت: در این رابطه عمده فعالیت ها و عملکرد بخش امور صنایع، جواز تاسیس پنج فقره واحد صنعتی با اشتغال 54 نفر بوده است.

وی افزود: علاوه بر آن یک جواز طرح توسعه با سرمایه گذاری 11 هزار میلیون ریال و اشتغال 51 نفر نیز در این بازه زمانی صادر شد.

عبدی تصریح کرد: بررسی و پیگیری دستورالعمل های حمایتی و تامین سرمایه درگردش ابلاغی و اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی و اعضای کارگروه تسهیل و علاوه بر آن، بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی این شهرستان نیز انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان از پایش و بازدید تخصصی از تعداد 21 واحد صنعتی شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر آن پایش و بررسی واحدهای صنعتی تولیدی در قالب یک تیم 4 نفره و صدور پیشرفت فیزیکی جهت تمدید جواز تاسیس به تعداد 6 واحد صنعتی صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش معدن در شهرستان بوکان اظهار داشت: در این رابطه تعداد 6 مورد بازدید از معادن و مصالح کوهی انجام شد و از سوی دیگر تعداد 2 فقره جواز برداشت شن و ماسه صادره از سازمان تحویل شد.

عبدی به چالش های مربوط به بخش معدن این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه سرعت ناکافی در تولید اطلاعات پایه زمین شناسی و عدم دسترسی عموم به آن،ضعف توانمندی های فنی مهندسی و ساخت در بخش اکتشاف و صنایع معدنی، وجود مشکلات و تعارضات حل نشده بین بخشی با حوزه منابع طبیعی و وجود معارضین محلی و مشکلات ناشی از آن، از جمله مشکلات پیش رو محسوب می شود.

وی با بیان عملکرد بخش فرش شهرستان بوکان تصریح کرد: در اردیبهشت، پیگیری بافت فرش صلح و دوستی در شهرستان بوکان و رفع موانع پیش رو انجام و پیگیری و هماهنگی جهت شرکت در نمایشگاه فرش دستباف کیش نیز صورت گرفت.

عبدی بیان کرد: بازرسی مشترک با تامین اجتماعی به تعداد 215 فقره، صدور کارت های شناسایی به تعداد 7 و کارت های شناسایی تمدیدی به تعداد 123 فقره در اردیبهشت در شهرستان بوکان رخ داد.

وی با بیان اهم اقدامات شهرستانی معاونت نظارت و بازرسی در اردیبهشت سال 95 گفت: در این رابطه 408 مورد بازرسی صورت گرفته و 73 پرونده به ارزش 115 میلیون و 999 هزار و 670 کشف شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.