ارومیه؛

شناسایی طرح‌های راکد شهرک‌های صنعتی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی گفت: با هدف تعیین تکلیف نهایی، تمام طرح‌های راکد واقع شده در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی شناسایی و پایش می‌شوند.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مسعود مهدی زاده مقدم  در جریان بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه اظهار داشت: تاکنون یازده کمیته پایش قراردادهای راکد این شرکت برگزار شده و تعداد 125 قرارداد مربوط به 10 شهرک و ناحیه صنعتی مورد بازبینی قرار گرفته و آخرین وضعیت آن‌ها مورد بررسی واقع شده است.

مهدی زاده مقدم افزود: شرکت شهرکهای صنعتی باید در جهت اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حرکت کند که این سیاستها در واقع همان حمایت از تولید و تولیدکننده است.

وی گفت: در این راستا با تشکیل جلسات کمیته پایش شرکت شهرکهای صنعتی استان با حضور صنعتگران و سرمایه گذاران، مشکلات آنان به دقت بررسی و در جهت حل آنها کمک‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی مجدد فعال شده‌اند افزود: تمام تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی این بوده که با تشکیل کارگروه پایش نسبت به شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی که در حالت راکد قرار دارند به صورت جدی اقدام و برای رفع آن‌ها تلاش لازم صورت پذیرد.

مهدی زاده گفت: با توجه به نامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، شرکت شهرک‌های صنعتی نیز این شعار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و با تشکیل کارگروه پایش طرح‌های راکد، رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی را از جمله فعالیت‌های خود بر محور این شعار قرار داده است و امیدواریم بتوانیم در سال 95 تعداد واحدهای صنعتی تعطیل را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: تمام طرح‌های راکد شناسایی شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی و پایش قرار خواهند گرفت تا تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف آنها اتخاذ شود.

وی گفت: شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه 178 هکتار مساحت دارد که از 369 قراداد منعقده در آن 249 واحد به بهره برداری رسیده است که یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: تجمیع صنایع در شهرکها و نواحی صنعتی موجب رونق صنایع و تکمیل زنجیره تولید و تأمین کالا و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و کاهش مصرف هزینه‌های سر بار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
کدوم شهرک صنعتی؟10 سال فقط یه تابلو از شهرک صنعتی چالدران افتتاح شده
به جز یه تابلو چیزه دیگری نیست