ارومیه؛

آماده بهره برداری همزمان با هفته جهاد کشاورزی132 پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 132 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی با اعتباری بیش از 82 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح استان آماده بهره برداری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسمعیل کریم زاده افزود: 125 مورد از این طرح ها در بخش آب و خاک با 36 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 135 نفر اجرا شده است.

وی اظهار کرد: 286 خانوار روستایی از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند و با بهره برداری از این طرحها برای 159 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

کریم زاده بیان کرد: از کل طرح های قابل افتتاح سه طرح در بخش تولیدات دامی، یک طرح در بخش تولیدات گیاهی، یک طرح در بخش صنایع تکمیلی و تبدیلی و دو طرح در زمینه شیلات اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، مزرعه پرورش ماهیان گرمابی، مرغداری گوشتی، پروار بندی گوساله و گوسفند، سردخانه بالای صفر و سامانه ضد تگرگ از جمله این طرحهای قابل افتتاح جهاد کشاورزی استان در هفته جهاد کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: دو طرح نیز در بخش آب و خاک کلنگ زنی می شود که شامل کلنگ زنی شبکه آبیاری تحت فشار طرح تجمیعی اراضی روستای مبارک آباد واقع در منطقه بالانج ارومیه و شبکه آبیاری تحت فشار طرح تجمیعی اراضی پایاب کانال دلمه واقع در محدوده روستای عسگر آباد ارومیه است.

از 21 تا 27 خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده و شعار هفته جهاد کشاورزی امسال با عنوان کشاورزی، بستر امنیت و سلامت غذایی کشور و کشاورزی رکن اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.