لرستان؛

50 مغازه حریم امام زاده زیدابن علی خرم آباد خریداری می شود

مدیر کل اوقاف لرستان از آغاز فاز اول آزادسازی حریم امام زاده زیدابن علی خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان ؛حجت الاسلام خاکباز با تقدیر از تلاش های استاندار لرستان گفت: در جلسه ای از همه دستگاه های مرتبط با آزادسازی حرم مصوب شد که در فاز اول 50 مغازه در اطراف حرم خریداری شود و دبیرخانه ای در این زمینه تشکیل شده است.

وی اولویت آزاد سازی را تعامل و مصالحه با کسبه عنوان کرد و گفت: جلساتی با مالکین برگزار شده که تلاش شده با تعامل بحث آزادسازی حریم بقعه انجام شود اما چنانچه تعامل کارساز نشود از طریق قوه قضائیه بحث پیگیری و در نهایت از منابع دولتی و بخشی از اوقاف نسبت به پرداخت مبلغ کارشناسی دکاکین اقدام خواهدشد.

مدیر کل اوقاف لرستان در خصوص مسجد جامع آیت الله کمالوند خرم آبادگفت: در سال 75 با حضور واقفین و استاندار و مسئولین اوقاف کلنگ زنی شده و وقفیت آن توسط آیت الله صادقی تایید شده و مباحث قضائی آن نیز رفع شده است.

این مسجد در زمینی با زیربنای 10 هزار مترمربع در خیابان انقلاب خرم آباد ساخته خواهد شد و دارای امکاناتی از جمله مسجد اعظم در دو طبقه و 1600 متر، فضای مذهبی باکاربری حسینیه، دارالقرآن و مرکز آموزشی علوم قرآنی به مساحت 100 متر مربع ، سالن همایش مذهبی و دینی و مرکز پذیرائی از هیات مذهبی است که هم اکنون مشغول ساخت می باشد و پیش بینی می شود در سال 96 به بهره برداری برسد.


50 مغازه حریم امام زاده زیدابن علی خرم آباد خریداری می شود

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.