کرمان؛

6 میلیارد تومان برای آزادی 160زندانی کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۶۰مدد جوی جرایم غیر عمد در زندان های این استان بسر می برد گفت:برای آزادی این تعداد زندانی ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛سید حجت الله موسوی قوام صبح امروز درنشست خبری که با اصحاب رسانه داشت,از رسانه ها به عنوان بازوی توانمند ستاد دیه یاد کرد و افزودیکی از یاورین و بازوهای توانمند ستاد دیه در زمینه جذب کمک های خیرین و عموم مردم و همچنین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد رسانه ها هستند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه با هدف کمک به آزادی زندانیان نیازمندو آبرومند جرایم غیر عمد تشکیل شده است,خاطر نشان کردستاد دیه استان درسال۱۳۸۰فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه بخشی از زندانیان جرایم غیر عمد بدهکاران.مالی از جمله چک های برگشتی، مهریه و نفقه و بدهکاران دیه در تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی هستند که اولویت ستاد دیه برای آزادی زندانیان محکوم به پرداخت دیه است ,تصریح کردزندانیانی که مدت حبس بیشتری دارند در اولویت هستند.

موسوی قوام گفتتا سال۸۴اعتبارات ستاد دیه از طریق کمک خیران پرداخت می شد و این درحالیست که از سال۸۴ به بعد در ردیف بودجه دولت قرار گرفته است و ستاد دیه اعتباراتی در قالب وام قرض الحسنه به ستاد دیه اختصاص میدهد.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه رسالت ستاد دیه بر دو محور پیشگیری و درمان در نظر گرفته شده است,گفتدر محور درمان تامین منابع مالی و آزادی زندانیان و در بحث پیشگیری کار درحال انجام است و ستاد دیه در بحث پیشگیری با فرهنگسازی تاثیر چشم گیری در کاهش زندانیان بدهکار دیه داشته است.

موسوی قوام آخرین زندانیان جرایم غیر عمد موجود در زندان های استان کرمان را ۱۶۰نفر اعلام کرد و افزوداز این تعداد ۹۰نفر در سالهای ۹۳و ۹۴ وارد شدند و مابقی ورودی امسال هستند.

وی خاطر نشان کرداولویت ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سال های قبل دانست.

موسوی قوام افزودبالاترین آمارزندانیان جرایم غیر عمد مهریه و نفقه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالتهای سازمان ستاد دیه استان برگزاری جشن های گلریزان است,گفتبا هدف اطلاع رسانی و جذب کمک های مردمی وخیرین امسال نخستین روز از هفته قوه قضاییه به نام حمایت از مددجویان بدهکار مالی و جرایم غیر عمد نامگذاری شده است که در این استان همزمان با ۱۰شهرستان استان که دارای زندان هستند جشن گلریزان برگزار می شود.

وی در پایان به ۱۴سال فعالیت ستاد دیه استان در کرمان اشاره کرد گفتطی این مدت ۲هزار و ۴۱۷زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند که ۵۹۳نفر از آنها بدون پرداخت هیچ گونه وجهی آزاد شدند همچنین در طی این مدت ۶۵جشن گلریزان برگزارشده که بیش از ۳۴میلیارد ریال آن کمک های مردمی بوده است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: زندان ، ستاد دیه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار