تعویق اصلاحات اقتصادی روسیه در آستانه انتخابات پارلمانی

روسیه اجرای اصلاحات مهم اقتصادی را به بعد از انتخابات پارلمانی موکول کرد.

تعویق اصلاحات اقتصادی روسیه در آستانه انتخابات پارلمانی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، نخبگان سیاسی و مالی روسیه در نشست شاخص اقتصادی کشور در سن پترزبورگ دیدار خواهند کرد. این نشست در حالی در هفته جاری برگزار می شود که دهمین اقتصاد برتر جهان با ناملایماتی مواجه شده است.

نشست سالانه «انجمن بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ» از 16ام تا 18ام ژوئن (27 تا 29 خرداد) با سخنرانی ولادیمیر پوتین و حضور 10هزار شرکت کننده در روسیه برگزار خواهد شد. موضوع مورد بحث در این گردهمایی «سرمایه گذاری با توجه به واقعیت های جدید اقتصادی» خواهد بود.

صندوق بین المللی پول برآورد کرده است رشد اقتصادی روسیه در سال جاری میلادی 1.8 درصد کاهش خواهد یافت. دو دلیل عمده برای رکود اقتصادی در روسیه وجود دارد: کاهش شدید بهای نفت خام و تحریم های بین المللی علیه این کشور.

علاوه بر این، انتخابات پارلمانی در سپتامبر در روسیه برگزار خواهد شد که ممکن است اصلاحات اقتصادی در این کشور را به تعویق بیندازد.

لیزا ارمولنکو، کارشناس اقتصادی بازارهای نوظهور، گفت: «انتخابات پارلمانی روسیه در سپتامبر و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در سال 2018، بدون شک بر سیاست گذاری ها درخصوص تعویق اصلاحات اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود.» این کارشناس اقتصادی اظهار کرد یکی از مهم ترین برنامه های اصلاحات اقتصادی، افزایش سن بازنشستگی است.

بنا به گزارش رسانه ها، ادارات دولتی روسیه نیز ملزم شده اند هزینه هایشان را در سال جاری 10 درصد کاهش دهند.

وزیر اقتصاد روسیه در ماه مه (31 روز منتهی به 12 خرداد) اعلام کرد با فرض بهای نفت 40 دلار به ازای هر بشکه، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2016، 3 درصد کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار