انتخابات آمریکا: چگونه قطار رقابت‌های مقدماتی پس از 5 ماه به ایستگاه کلینتون و ترامپ رسید؟

تلگراف در گزارشی به بررسی رویدادهای مهم رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت.

انتخابات آمریکا: چگونه قطار رقابت‌های مقدماتی پس از 5 ماه به ایستگاه کلینتون و ترامپ رسید؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلگراف با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه شب با پیروزی در رأی‌گیری مقدماتی «واشینگتن دی‌سی» پرونده طولانی‌ترین پیکارهای مقدماتی در طول تاریخ آمریکا را پس از 5 ماه به طور رسمی بست: 5 ماهی که پر از رویدادهای پیش‌بینی نشده و عجیب در دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بود. 

از میان نامزدهایی که در این 5 ماه برای راه‌یابی به دور نهایی با یکدیگر رقابت کردند، قرعه به نام کلینتون و «دونالد ترامپ،» افتاد تا برای ورود به کاخ‌سفید بخت خود را بیازمایند. 

این دو نفر با چالش‌های فراوانی در این مسیر مواجه بودند. در این میان «برنی سندرز،» رقیب اصلی کلینتون از حزب دموکرات و «تد کروز،» رقیب اصلی ترامپ از حزب جمهوری‌خواه بیش از دیگر رقبا نامزدهای پیشتاز هم‌حزبشان را به چالش کشیدند. 

اکنون و با پایان یافتن رقابت‌های مقدماتی، نامزدهای این دو حزب می‌توانند مبارزات و مناظره‌های تلویزیونی خود را آغاز کنند و تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا برای انتخابات نهایی که قرار است 8 نوامبر سال جاری میلادی (18 آبان‌ماه) برگزار شود، نظر رأی‌دهندگان بیشتری را به سوی خود جلب کنند.    

  
و اما لحظات مهم و حساس در این 5 ماه:

اول فوریه سال جاری میلادی، انتخابات ایالت «آیووا»: در نخستین راند رقابتهای مقدماتی، تد کروز از حزب جمهوری‌خواه و کلینتون از حزب دموکرات بر رقبای خود پیشی گرفتند.

نهم فوریه سال جاری میلادی، رقابت‌های مقدماتی «نیوهمپشایر»: دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و برنی سندرز از حزب دموکرات موفق شدند بیشترین آرا را از آن خود کنند.

اول مارس سال جاری میلادی، رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ» در فلوریدا: پیروزی کلینتون که نوید‌‌بخش روزهای خوش برای وزیر امور خارجه سابق آمریکا در رقابت‌های مقدماتی ایالت‌های جنوبی این کشور بود. 

پنجم مارس سال جاری میلادی، رقابت‌های مقدماتی «شنبه بزرگ»: کروز در انتخابات دو ایالت پیروز شد و همچنین شمار آرای نمایندگی کسب‌شده بوسیله وی از مجموع کل آرای نمایندگی‌های رقبای هم‌حزبش بیشتر بود. کروز با پیروزی در ایالت‌های «کانزاس» و «مین» بر دیگر رقبا نشان داد تنها نامزد این حزب است که می‌تواند ترامپ را به چالش بکشد. کروز در انتخابات «کنتاکی» و «لوئیزیانا» پس از ترامپ در جایگاه دوم قرار گرفت. در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات نیز سندرز در ایالت‌های «نبراسکا» و «کانزاس» بر دیگر رقبا، پیروز شد. از سوی دیگر، پیروزی کلینتون در «لوئیزیانا» نشان‌دهنده رقابت نزدیک و تنگاتنگ این دو نفر بود.

پانزدهم مارس سال جاری میلادی، رقابت‌های مقدماتی «سه‌شنبه بزرگ 2»: کلینتون و ترامپ با فاصله زیادی از رقبای خود پیش افتادند. وزیر امورخارجه آمریکا در ایالت‌های «فلوریدا،» «اوهایو،» «ایلینوی،» «میزوری» و «کارولینای شمالی» بر سناتور ایالت ورمونت پیروز شد. از سوی دیگر، ترامپ نیز در انتخابات درون‌حزبی ایالت «فلوریدا» و ایالت‌های «ایلینوی،» «میزوری» و «کارولینای شمالی» به پیروزی قاطع رسید. «اوهایو» تنها ایالت در سه‌شنبه بزرگ 2 بود که نامزد پیروز (جان کاسیچ) فردی غیر از ترامپ بود. 

ششم آوریل سال جاری میلادی، رقابت‌های مقدماتی ایالت «ویسکانسین»: سندرز و ترامپ بر رقای خود پیروز شدند. 

نوزدهم آوریل سال جاری میلادی، رقابت‌های مقدماتی ایالت «نیویورک»: ترامپ و کلینتون با پیروزی در این ایالت برای دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دورخیز کردند. 

بیست‌و‌ششم آوریل سال جاری میلادی، رقابت‌های مقدماتی ایالت‌های شمالی آمریکا: نتایج این رقابت‌ها کلینتون و ترامپ را 5 گام دیگر به دور نهایی انتخابات نزدیک‌تر کرد. ترامپ در تمامی 5 ایالت به پیروزی رسید؛ اما، کلینتون رقابت را در «ایالت رود آیلند» به سندرز واگذار کرد. با این وجود، پیروزی وزیر امور خارجه سابق آمریکا در «پنسیلوانیا» و 3 ایالت دیگر شمال آمریکا رکورد خوبی برای وی بر جای گذاشت. 

سوم ماه مه سال جاری میلادی، پیروزی قاطع ترامپ در «ایندیانا» که انصراف تد کروز، رقیب اصلی نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه، را از ادامه رقابت‌ها در پی داشت. 

هفتم ژوئن سال جاری میلادی، کلینتون به طور رسمی خود را گزینه منتخب دموکرات‌ها برای مبارزه در دور نهایی انتخابات می‌خواند. سندرز نیز اعلام می‌کند قصد ندارد از صحنه رقابت‌ها کنار بکشد. کلینتون پس از شکست دادن سندرز در ایالت «نیوجرسی» آرای نمایندگی مورد نیاز را کسب می‌کند و در سخنانی از طرفداران سندرز می‌خواهد در دور نهایی انتخابات از وی حمایت کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار