اردبیل؛

تولید 150 هزار تن گندم از اراضی شهرستان پارس‌آباد

فرماندار پارس‌آباد گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که پیش‌بینی‌ می‌شود از این میزان اراضی بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر صمدی در بازدید از محل خرید گندم در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: تمهیداتی انجام شده که کشاورزان و گندم‌کاران شهرستان در صف فروش گندم معطل نشده و بتوانند گندم خود را در کمترین زمان ممکن به مراکز تحویل دهند.

وی گفت: در مجموع 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش‌بینی‌ می‌شود از این میزان اراضی بیش از 150 هزار تن گندم در شهرستان برداشت شده و مازاد بر نیاز کشاورزان از آنها خریداری شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: امکانات انبارهای ذخیره و پشتیبانی گندم شهرستان 40 هزار تن است که از طریق شرکت غله و تعاون روستایی تهمیدات لازم انجام شده تا با کمترین مشکلات کشاورزان بتوانند حاصل دسترنج یک ساله خود را یه این مراکز ارائه دهند و برای ذخیره‌سازی به انبارهای استان تحویل داده شود.

صمدی در ادامه بیان کرد: 68 هزار و 500 هکتار کل اراضی شهرستان پارس‌آباد است که از این میزان 30 هزار هکتار آن به کشت گندم اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم با برداشت مناسب و کیفی محصولات کشاورزان شاهد توسعه این بخش در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.