وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

وزارت بهداشت در هفته ای گذشت، مصوبه تعرفه های پزشکی را که از سوی دولت ابلاغ شد، دریافت و ارقام آن را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته ای گذشت مصوبه دولت مبنی بر افزایش تعرفه های سال جاری را دریافت کرد.از طرفی قائم مقام وزیر بهداشت نسبت به انتشار فیش حقوقی مربوط به برخی دانشگاه های علوم پزشکی توسط یکی از رسانه ها ،واکنش نشان داد. 

وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

تعرفه های قطعی خدمات تشخیصی و درمانی سال 95 اعلام شد 
آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: تعرفه های سال جاری منطبق با برنامه پنجم توسعه، مراکز درمانی را به سه گروه دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی تقسیم کرده که رشد متوسط تعرفه ها در هر سه گروه 10 درصد است. 

وی تاکید کرد: اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون و تعرفه های ابلاغی از سوی دولت است. 

برخی پرداخت ها از شیر مادر حلال تر است 
ایرج حریرچی در واکنش به رسانه ای شدن فیش های حقوقی چند صد میلیونی بیان کرد:تعدادی از پزشکان استثنایی ما دریافتی بالای صد میلیون تومان دارند که این دریافتی از شیر مادر حلال تر است. 

وی ادامه داد: متوسط دریافتی پزشکان متخصص و فوق تخصص 13 میلیون و 900 هزار تومان است و هیچ ریالی بدون نظارت مدیر مالی پرداخت نمی شود. 

طرح تحول سلامت با قوت ادامه پیدا می کند 
وزارت بهداشت در پی درج مطلبی پیرامون ارسال نامه از سوی وزیربهداشت به رئیس جمهور مبنی بر هشدار شکست طرح تحول سلامت به دلیل عدم تامین منابع مالی مورد نیاز که در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی انعکاس یافته است،تاکید کرد: به طور معمول وزرا و مقامات مسئول دولتی نظرات و مطالبات خود را در طی جلسات هیئت دولت و یا در مذاکرات خصوصی با رئیس جمهور مطرح می نماید لذا ارسال نامه ای با این مضمون و محتوا واقعیت ندارد. 

اهدای خون بیش از دو هزار نفر در روزهای اول ماه رمضان 
مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون تهران بیان کرد: در روزهای اول ماه مبارک رمضان تعداد دو هزار و 744 نفر به پایگاه های اهدای استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است. 

ترخیص مواد غذایی و آرایشی در کمتر از پنج دقیقه 
جنت مدیر کل نظارت بر مواد غذایی  و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از الکترونیکی شدن ترخیص مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: طی طرح جدیدی که با گمرک به تفاهم رسیدیم ترخیص کلیه مواد غذایی چه مواد اولیه و چه فرآیند شده و مواد آرایشی وارداتی بدون مراجعه به معاونت های غذا و دارو دانشگاه ها در عرض پنج دقیقه انجام می شود. 

ورود جدی وزارت بهداشت به حل مشکلات حاشیه نشین ها 
ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد از تشکیل جلسات متعددی با حضور سران سه قوه و جلسه شورای اجتماعی با حضور رئیس جمهور با موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد. 

ماده پرکردن دندان مورد تایید وزارت بهداشت نیست 
گلابگیران رئیس اداره واردات تجهیزات دندانپزشکی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در خصوص غیرقانونی بودن مواد پودری مخصوص پر کردن دندان گفت:آمالگام موجود در بازار به صورت وارداتی و تولید داخل است که حدود هشت سال وزارت بهداشت هیچ مجوزی در خصوص واردات یا تولید آمالگام های پودری نداده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.