ساری،

ایجاد 35 هزار فرصت شغلی

35 هزار فرصت شغلی درپنج سال اخیر در مازندران ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری ، مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: بسیاری از این افراد که به نان شب خود نیازمند بوده اند به عنوان کارآفرین مطرح استان هستند و نه تنها زندگی خود را اداره می کنند بلکه جمعی از بیکاران را نیز در کارگاه های کوچک اقتصادی خودشان مشغول کرده اند.

طهماسب پور بیمه اجتماعی خانواده های تحت پوشش را یکی دیگر از فعالیت های کمیته ی امداد دانست و افزود: 12هزار نفر از زنان سرپرست خانواده و دیگر نیازمندان را بیمه تأمین اجتماعی و عشایری و روستایی کرده ایم و 5200 یتیم تحت پوشش کمیته امداد و ساماندهی شدند.

وی با اشاره به 4 درصد جمعیت استان تحت پوشش این کمیته قرار دارند گفت : 61 درصد سرپرست خانواده ، 38درصد زن سرپرست و46 درصد سالمندان تحت پوشش این نهاد قراردارند.

مدیر کل مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با تاکید بر اینکه با وجود بیمه های تامین اجتماعی ، عشایری و روستائی بعداز 50 سال کارو تلاش باید تحت پوشش این نهاد قرار گیرند گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ بیمه در مازندران فرهنگ سازی نشده است و دهیاران و شوراهای اسلامی روستا همت کنند تا مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

طهماسب پور با تاکید بر اینکه 11هزار خانوار زن سرپرست مطلقه تحت پوشش قراردارند بیان داشت: این یک زنگ خطر است و نباید پدران از فرزندان فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه 200 موسسه خیریه در مازندران شناسایی شدند گفت: پیشنهاد می دهم تا مؤسسات خیریه جمع آوری شود و کمیته امداد محوریت داشته باشد و ما فقط بر این مراکز نیکوکاری نظارت تخصصی داریم و هیچ دخالتی در کار آنها نخواهیم داشت.

انتهای پیام /


برچسب ها: ساری ، ایجاد ، فرصت ، شغل ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.