ساری،

غذا با طعم مهربانی

در ماه بندگی و عبادت، در کوچه پس کوچه های شهرمان هستند افرادی که در حسرت یک لقمه نان ماندند، افرادی که چشم نیاز به دستان ما دوختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سبد های غذایی ماه رمضان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران و خیران این نهاد بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از توزیع 24 هزار سبد غذایی بین نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

تیمور طهماسب‌پور گفت: این سبد غذایی تحویل خانواده‌ های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد در مناطق محروم داده می‌ شود و افزایش میزان توزیع سبد غذایی نیازمند مشارکت و کمک های مردمی است.

وی با بیان اینکه برای هفته اکرام و ایتام نیز برنامه‌ های خوبی تدارک دیده شده است، افزود: طرح حامی یابی مانند سال‌های گذشته اجرا می ‌شود و امیدواریم مردم مانند همیشه در این طرح مشارکت کنند تا حامی یتیمان و بیماران صعب العلاج شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: توانمندسازی محور اصلی برنامه‌ های کمیته امداد در زمینه‌ های گوناگون فرهنگی، فکری و اقتصادی است.

وی گفت: 10 هزار و 500 دانش آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و نه تنها با آنها به صورت بنیانی در موضوعات مختلف آموزشی مانند فرهنگ کار و قناعت پیشگی کار می‌ شود بلکه در زمینه باورهای دینی هم اقدامات بسیار خوبی انجام می‌ شود تا حال و هوای فقر بر آنها غلبه نکند.

یکی از نیازمندان خانم که خودش سرپرست خانوار است، می گوید: زندگی با سه فرزند بدون پشتوانه مالی واقعا مشکل است.

این خانم افزود: اگر کمک کمیته امداد و سایر خیران نباشد از عهده گذراندن زندگی روزمره بر نمی آیم و سخت می گذرد.

او راست می گوید، کودکان قدو نیم قدش، خانه ای با سقف حلبی، دیوارهای ترک خورده و یخچال خالی اش گواه صحبت هایش است.

این خانم که حاضر به گفتن نام خود نبود با بغضی مادرانه گفت: کاهی اوقات بچه ها از من چیزهایی می خواهند و من شرمنذه آن ها می شوم.

به پسر کوچکش اشاره کرد و گفت: همین پسر کوچکم علی دیشب به خاطر خوردن برنج گریه میکرد.

وی افزود: اگر کمک خیران نیک اندیش نبود کسی را نداشتیم که به دادمان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص اجرای طرح مفتاح الجنه ماه مبارک رمضان در گفت: در این طرح به همراه مسئولان و خیران با خانواده‌‌های مددجویان دیدار می‌شود و مسائل و مشکلات آن‌ ها در حوزه ‌های مختلف در حد توان برطرف می ‌شود.

طهماسب‌پور افزود: بسیاری از خانواده ‌های زیر پوشش کمیته امداد که پیش از ماه رمضان از داشتن مسکن محروم بودند به برکت همین طرح مفتاح الجنه اکنون صاحب مسکن شدند و بنابراین از مسئولان و خیرین انتظار می‌رود این دیدارها را در طول ایام سال انجام دهند و در حد توان مشکلات نیازمندان و خانواده‌ های زیر پوشش کمیته امداد را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 400 واحد مسکونی پارسال برای مددجویان و نیازمندان زیر پوشش در مازندران ساخته شد و در اختیارشان قرار گرفت، افزود: بیش از 3 هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی نیز احداث شد.

در حال حاضر 2 هزار بیمار صعب ‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات موردنیاز بهره‌ مند می ‌شوند.

با کمک خیران نور امید در خانواده های نیازنند درخشش می ‌گیرد و سبب توانمند سازی آن ها هم می‌ شود.

یکی از جوانان شهرستان ساری که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شد، گفت: با کمک خیران و کمیته امداد زندگی ما می چرخد و به لطف آن ها در پرداخت و تخفیف هزینه های دانشگاه موفق به گذراندن مقطع کارشناسی شدم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه هر سال تعداد زیادی از فرزندان مددجویان از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل می‌ شوند، گفت: آموزش عمومی و حرفه‌ای و توانمند سازی این افراد در دستور کار قرار دارد به طوری که پارسال برای 5 هزار و 600 نفر طرح خوداشتغالی ارائه شد و همه آنها نیز مشغول به کار شدند.

طهماسب ‌پور افزود: 73 میلیارد و 900 میلیون تومان وام قرض ‌الحسنه در راستای اجرای طرح ‌ها اشتغال ‌زایی و توانمند سازی مددجویان در مازندران پرداخت شد.

وی گفت: همه آموزش ‌ها برای اجرای این طرح ‌ها رایگان است و طرح‌ ها توجیه اقتصادی باید داشته باشند.

طهماسب پور افزود: طرح های اشتغالزایی که به افراد محول می شود به مدت 5 سال نظارت می شود.

با حمایت های مالی به افراد نیازمند و دادن تسهیلات به آن ها علاوه بر ریشه کن شدن فقر، زمینه اشتغال برای افراد دیگر هم فراهم می شود.

امید می رود با حمایت بیشتر مسئولان و خیران گوشه ای از درد این نیازمندان حل شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، غذا ، طعم ، مهربان ، دوختند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.