خشم عربستان و کویت از اظهارات کلینتون در خصوص حمایت مالی از تروریسم

عربستان و کویت، سخنان نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص حمایت مالی ریاض و کویت از تروریسم را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، عربستان سعودی و کویت اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، را در خصوص حمایت مالی این دو کشور از سازمان های تروریستی محکوم کردند.

 کلینتون در سخنانی پس از حادثه اورلندو، کویت و عربستان را به حمایت مالی از تروریسم محکوم کرد و خواستار توقف این امر شد.

کلینتون در سخنرانی خود در اوهایو از برنامه اش برای شکست گروه تروریستی داعش سخن گفت. او اظهار کرد: «عربستان، قطر و کویت باید حمایت مالی از سازمان های تروریستی را متوقف کنند.»

کلینتون پس از حادثه اورلندو و کشته شدن 49 نفر در باشگاه شبانه همجنس‌گرایان به سخنرانی پرداخت. عامل این حادثه پیشتر وفاداری خود را به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود.

سفارت دو کشور عربستان سعودی و کویت در کانبرا (پایتخت استرالیا)، به شدت سخنان کلینتون را محکوم کردند. سفارت عربستان سعودی در نامه ای نوشت: «اتهامات وارد شده به پادشاهی سعودی درخصوص حمایت از تروریسم هرگز به رسمیت شناخته نمی شود. این کشور نقش اصلی در مبارزه با تروریسم را بر عهده دارد.»

سفارت عربستان همچنین اعلام کرد این کشور در دو سال گذشته 26 بار مورد حملات تروریستی قرار گرفته و مبارزه با تروریسم یکی از اولویت های ملی ریاض است.

پیش از این نیز خبرهایی در خصوص ماجرای سفر عمر متین، عامل حادثه تروریستی اورلندو، به عربستان منتشر شده بود. همچنین اسنادی درخصوص دست داشتن عربستان در واقعه 11 سپتامبر انتشار یافته بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار