ادعای مضحک الشرق الاوسط: مخفی کردن بیش از یک میلیون سند ارتباط ایران با القاعده و تروریسم از سوی واشینگتن برای حفظ توافق هسته ای

روزنامه سعودی الشرق الاوسط مدعی شد آمریکا بیش از یک میلیون سند ارتباط ایران با تروریسم را به سبب حفظ توافق هسته ای مخفی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سعودی الشرق الاوسط در مطلبی مدعی شد واشینگتن بیش از یک میلیون سند که در آنها تهران به اقدامات تروریستی متهم شده را به سبب حفظ توافق هسته ای مخفی نگاه داشته است.

این روزنامه در این مطلب مدعی شد: دوم مه 2011 (12 اردیبهشت 1390) نیروهای آمریکایی به خانه اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده در "ایبت آباد" پاکستان حمله ور شدند و او را به قتل رساندند. این نیروها به مجموعه بزرگی از اسناد که بعدها با عنوان" بزرگترین مجموعه منحصر به فرد از اطلاعات" توصیف شد، دست پیدا کردند. مایکل پرگنت، افسر سابق آژانس اطلاعات نظامی آمریکا گفته است بیش از یک میلیون سند، تهران را به تروریسم متهم و بر ادامه رابطه رژیم ایران و القاعده تأکید می کند.

در سال 2012 که اوباما برای دومین بار نامزد ریاست جمهوری شد، کاخ سفید شماری محدود از اسناد "ایبت آباد" را به منظور تقویت ادعای خود مبنی بر شکست القاعده منتشر کرد. در همان سال، یک تیم کاری متشکل از افسران و تحلیلگران اطلاعاتی از سوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مأمور شد تا از آرشیو اسناد "ایبت آباد" در ویرجینیا بازدید کند؛ اما شورای امنیت ملی آمریکا مجوز مشاهده از این اسناد را باطل کرد.

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود به نقل از مایکل پرگنت، افسر اطلاعاتی آمریکا می نویسد: در صورتی که دولت اوباما برخی از این اسناد که در خصوص روابط ایران و بن لادن قبل و بعد از حادثه 11 سپتامبر است را فاش می کرد، این اطلاعات از بین می رفت.  واقعیت مسأله، توافق هسته ای تهران است."


الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود می نویسد: پنهان کردن شواهد همکاری القاعده و ایران با کمپینی همزمان شد که دولت اوباما در خصوص متمرکز کردن توجه آمریکایی ها به ادعاها در خصوص نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر به راه انداخت. این در حالی است که رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواهان افشای فوری تمامی اسناد ایبت آباد شد. همچنین یک مسئول سابق در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و عملیات ویژه نیروی دریایی این کشور اعلام کرد هیچ توجیه عملی در خصوص ادامه پنهان کردن بیشتر این اسناد وجود ندارد.


الشرق الاوسط در ادامه ادعای خود نوشت: دولت آمریکا اسناد پنهان شده که نیروهای آمریکایی از خانه سرکرده القاعده، اسامه بن لادن در ایبت آباد پاکستان کشف کردند را بیش از یک میلیون توصیف کرده که تهران را به تروریسم متهم می کند. توماس دانیلون، مشاور باراک اوباما، در امور امنیت ملی می گوید: این اطلاعات بر روی 10 هارد دیسک و حدود 100 فلش درایو و کارت های حافظه ذخیره شده است. اینها علاوه بر تعداد زیادی اسناد بوده که بر روی کاغذ ثبت شده است. طبق ادعای دانیلون، این اسناد می تواند یک کتابخانه بزرگ را پر کند.

مأموریت تیمی از سیا برای تحلیل اسناد

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود می نویسد: تیمی از دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مأمور شده است این اسناد را تحلیل کند. اما پس از گذشته 5 سال از دست یابی به این اسناد، مقدار بسیار کمی از آنها برای همگان فاش شده است. مسئولان سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا که از اختلافات داخلی در این خصوص آگاه هستند، می گویند: دولت اوباما میزان محدودی از این اسناد را به سبب تقویت روایت سیاسی خود از القاعده، از حالت سری خارج کرده است. طبق اعلام این مسئولان، صحت بیشتر این اسناد ثابت نشده است و از مهمترین اختلافات در این خصوص، دلیل قوی بر وجود همکاری میان القاعده و دولت ایران است.


این روزنامه سعودی سپس می نویسد: روزنامه الشرق الاوسط شرح دیدارهایی با مسئولان سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا و اعضای آرشیو امنیت ملی واشینگتن را علاوه بر بررسی بیش از 250 سند از اسناد ایبت آباد منتشر می کند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در ادامه شماری از اسنادی را که مدعی است ارتباط ایران را با القاعده و سرکرده سابق آن فاش خواهد کرد، منتشر کرد.

الشرق الاوسط پس از انتشار برخی از این اسناد ادعایی  و مصاحبه های خود با مسئولان آمریکا، مدعی می شود: یک مسئول سابق کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، گفت: پنهان کردن صدها هزار سندی که دست داشتن تهران را در اقدامات تروریستی تأیید و به حمایت مادی و راهبردی از گروه القاعده اشاره می کند، با هدف ساکت کردن انتقادها از توافق هسته ای معیوب و قانع کردن افکار عمومی آمریکا و جامعه جهانی در خصوص جدیت دولت ایران در متوقف کردن پروژه هسته ای و تغییر شیوه خصمانه خود در قبال آمریکا بطور اخص و غرب بطور اعم است.


تنها 250 سند از حالت سری خارج شده است


روزنامه سعودی الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود می نویسد: در خصوص اسناد بن لادن، فشارهای ملی برای برداشته شدن حالت محرمانه از این اسناد افزایش یافته که بیشتر آن از سوی کنگره اعمال می شود. 

پس از گذشت دو سال تنها 250 سند از حالت محرمانه خارج شد. این روزنامه همچنین می نویسد: پرسش ها در خصوص پنهان کردن اسناد "ایبت آباد" در شمار اتهامات گسترده ای است که علیه دولت اوباما مطرح می شود.

ادعای رسانه های سعودی برای متهم کردن ارتباط ایران با گروه های تروریستی در حالی افزایش یافته که به تازگی خودِ عربستان به دست داشتن در حملات 11 سپتامبر متهم شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
یعنی منظورشان این است که ایران با دربار پادشاهی آل سعود (یا همان القاعده)همکاری داره؟نه بابا من که باورم نمیشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بدبخت وهابی اگر می گفتی 100سند ما هم باور می کردیم یک میلیون سند!!! خاک برسرت بی عقل!!ضمناً القاعده سعودی است نه ایرانی از بیست عامل حمله تروریستی 11سپتامبر 19نفرشان سعودی بودند عجب رویی دارید شما؟؟!!!95%اعضای داعش نیز سعودی هستند باز هم حرفی برای پر رویی دارید؟؟؟
Finland
ناشناس
۰۱:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
عربستان چون محکوم شده گفته ایران را دخالت بده در یازده سپتامبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
بعد یه مدت خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
هخخخخ به نظرم اینا دیگه دارن ازحد میگذرن میگم بیایم یه باردیگه بمب اتم بسازیم تا ایناهم بفهمن که دارن چیگارمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
اگر ما با القاعده ارتباط داریم پس دشمنی عربستان با ایران بخاطر چیه؟ خب مگه القاعده همان رژیم منحوس آل سعود نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
این دیگه معلومه جنگ رسانه ایه وگرنه از اون ادم خوار جنگل آمازون هم بپرسی القاعده رو کی حمایت میگه امریکا.وهابی های نجس تر از هر نجاست رسانه های خودشون رو برای جنگ با ما بکار گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
به روباه گفتند شاهدت کیست گفت دمم !!!!!!!
روزنامه الشرق الاوسط سعودی هم شاهدش مثل شاهد روباه است !!!!!
البته که آل سعود نوچه روباه پیر و کفتار استعمار ؛ انگلیس خبیث است ، اما حرف های تابلو حنده داری که رسوا کننده این زخم چرکین استعمار یعنی ال سعود ؛ در منطقه است بیشتر باعث شناخت سیاست ضد اسلامی و ضد بشری آنها در جهان امروز می شود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
دروز دیگه میگن
جنگ جهانی اول ودومو
گسل سن آندریاس
برخورد بمب اتم به ژاپن
جنگ سرد
هلو کاستو
آپارتایدو
همه کار ایران بوده
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
اولا بنظرم این خبر ها ارزش انتشار نداره فقط میشه به عنوان طنز چاپ کرد . دوما این شرکت القاعده و همه فامیلای بن لادن توی عربستان دارن حال میکنن بعد ایران چیکارس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار