اصفهان؛

بانوان کاشانی‌ به جشنواره سفره رمضان برکت می‌دهند

دوازدهمین جشنواره «سفره رمضان» در قالب مسابقات آشپزی ویژه ضیافت‌الله به همت فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: این جشنواره عصر روز یکشنبه 30خرداد ماه مطابق با سیزدهم رمضان المبارک و  در آستانه میلاد کریم اهل بیت(ع) در این فرهنگ سرا با رقابت بانوان کاشانی در  مسابقات آشپزی، سفره آرایی، شیرینی پزی و بخش ویژه غذاهای طبیعی رقابت می‌کنند.
امیرسعید نبی، احيای غذاهای سنتی كاشان، ‏معرفی شيوه‌های صحيح طبخ غذا با كيفيت مورد پسند، ترويج فرهنگ تغذيه سالم، تشویق خانواده‌ها به پخت غذاهای سالم ، سنتی و اصیل ایرانی، الگوبرداری بانوان خانه‌دار از شیوه‌های سنتی پخت غذاهای سالم، شناسایی تاثیر تغذیه سالم در سلامت بدن، ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی، معرفی نوع طبخ، و معرفی پخت غذاهایی سنتی با کاهش هزینه را از جمله اهداف برگزاری دوازدهمین جشنواره «سفره رمضان» برشمرد.
وی افزود: استفاده از تجربیات افراد متبحر در تهیه غذاهای سنتی و اصیل ایرانی، سفره آرایی و تهیه غذا به عنوان یک هنر، ایجاد محیطی سلامت، شاد و مفرح برای بانوان، آشنایی و تعامل بانوان هنرمند در هنر آشپزی، تبادل تجربیات آنها و ایجاد یک مرکز منسجم و متمرکز برای این تعاملات از طریق فرهنگسرا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
به‌گفته‌وی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به به رسم یادبود و تقدیر از بانوان حائز رتبه برتر در بخش های مختلف جشنواره اهدا می‌شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.